חברת נמל אשדוד השיקה את ה"פורום העסקי של קהילת הים"

'הפורום העסקי של קהילת הים' של חברת נמל אשדוד יתכנס אחת לרבעון במטרה לדון בסוגיות המהותיות של ענף הנמלים בישראל ולבסס הידברות פורייה ושוטפת של קהילת הים עם חברת נמל אשדוד. זאת כחלק מהתפיסה של חברת הנמל החדשה השמה את הלקוחות והשותפים העסקיים במרכז


00:00 ,14.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

שטרק: "רפורמה בתעריפים היא חיונית למינוף התחרות של ענף הנמלים בישראל"
 
חברת נמל אשדוד השיקה היום את ה"הפורום העסקי של קהילת הים", במעמד שר התחבורה, מאיר שטרית. בפורום התארחו חברי הנהלה בכירים של התאחדות התעשיינים, רשות המיסים, לשכת המסחר, לשכת הספנות, רכבת ישראל, ארגון התאגידים של סוכני המכס, איגוד המשתמשים בהובלה ימית, מועצת המובילים, נציגי העיר אשדוד וחברי הנהלת חברת הנמל.
 
'הפורום העסקי של קהילת הים' של חברת נמל אשדוד יתכנס אחת לרבעון במטרה לדון בסוגיות המהותיות של ענף הנמלים בישראל ולבסס הידברות פורייה ושוטפת של קהילת הים עם חברת נמל אשדוד. זאת כחלק מהתפיסה של חברת הנמל החדשה השמה את הלקוחות והשותפים העסקיים במרכז.
 
במסגרת השקת הפורום, היום בנמל, אמר שר התחבורה, מאיר שטרית, כי הרפורמה בנמלים היא מהפכה שיצאה לדרך בפברואר האחרון והיא מצעידה את מדינת ישראל לעידן חדש של התייעלות ותחרות בנמלי הים. לדבריו, "נמל היובל הוא פרויקט תשתית לאומי המציב סטנדרטים של נמל מתקדם וחדיש ברמה בין לאומית. זהו הנמל המכולות הממוחשב הראשון בישראל אשר ישפר משמעותית את השרות ללקוח".
 
יו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק, אמרה כי הרפורמה בתעריפים של שירותי חברת הנמל היא חיונית לשכלול התחרות. "רפורמה זו תייעל השירות ללקוחות ותשחרר חסמים בהתפתחות העסקית של ענף הנמלים בישראל. כיום כמעט ולא קיימת גמישות בתמחור השירותים, המהווה כלי בסיסי בשוק תחרותי. עלינו ללמוד ממבנה התעריפים בשוק הבינ"ל ולהפיק את המסקנות המתאימות , על מנת שנוכל לייצר תחרות אמיתית הן בשוק המקומי והן כשחקנים מרכזיים בשוק הבינ"ל,תוך שמירה על האיתנות הפיננסית של החברה".
 
שטרק ציינה ש"לאור הרפורמה, גם בנושא התעריפים, על חברות הנמל החדשות להיות שותפות לתהליכי השינוי ולקחת חלק בוועדה הרגולטורית העוסקת בכך, מאחר שלכל החלטה בנושא תהיה השפעה מרחיקת לכת על המבנה העסקי והאיתנות הפיננסית של הנמלים לטווח ארוך".
 
שטרק תיארה את התקדמות הנמל בתקופה הקצרה של 5 חודשים בלבד, מאז יישום הרפורמה והפעילות במסגרת חברת הנמל החדשה. בכלל זה מנתה שטרק את קליטתם והכשרתם של למעלה ממאה עובדים, החזרתן של אוניות הנוסעים, מינוי מנהל קשרי לקוחות, קיצור זמני ההמתנה, ביטולו של היטל הצפיפות על-ידי אחת מחברות הספנות, השקת נמל היובל ותרומתו המרכזית במינוף היכולות של נמל אשדוד כנמל מרכזי.
 
שטרק ציינה שעדיין ישנן סוגיות בתחום הרגולציה שהן מהותיות להתפתחות ענף הנמלים בישראל, ויש להגיע לפתרונן על מנת להבטיח את עצמאותם והתפתחותם של חברות הנמל החדשות.
 
מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, ערך סקירה מקיפה על המגמות התפעוליות מאז הקמת חברת הנמל תוך תיאור ההיערכות לתוכניות העתידיות.