קיימות בניהול שרשראות אספקה

חברת DSV, חברת השילוח והלוגיסטיקה השלישית בגודלה בעולם, מתמקדת בהבטחת התנהלות עסקית אחראית ובת קיימא בכל מקום בו פועלים. בסקירה זו מדגישה החברה את שאיפות הקיימות של DSV והתחייבות להגיע ליעד של אפס פליטות בכל תחומי הפעילות עד 2050


14:23 ,09.05.2024 מאת: לימור גיל שני

המגמות הגלובליות של המאה ה-21 וההשפעות שלהן על כדור הארץ מחייבות חשיבה מחודשת על האופן שבו כולנו מתנהלים ומנהלים את התעשיות בהן אנחנו עוסקים וכחלק מכך, שרשראות האספקה המניעות אותן.

 

חשיבה זו היא מבחינתנו עוד משימה עליה DSV עונה במטרה להבטיח ללקוחותינו 'שרשרת אספקה ללא הפסקה בעולם של שינויים'.

 

ב-DSV אנחנו מאמינים שמסחר עולמי מניע את הכלכלה העולמית, ולכן חשוב לתכנן אותו מחדש כך שיהפוך מותאם יותר לשמירה על הסביבה.

 

אנחנו מכירים בתפקיד המהותי שלנו, כחלק מהתשתית הקריטית שמניעה את המסחר העולמי וכמפתח לצמיחה בת קיימא של כל בעלי העניין שלנו, כולל לקוחות, בעלי מניות והחברה האנושית בכללותה. לכן DSV פועלת לספק פתרונות שילוח ירוקים ויעילים יותר באמצעות תכנון מיטבי, טכנולוגיות מתקדמות ופתרונות חדשניים.

 

כחברת השילוח והלוגיסטיקה השלישית בגודלה בעולם, אנחנו מתמקדים בהבטחת התנהלות עסקית אחראית ובת קיימא בכל מקום בו אנחנו פועלים. בהכירנו בתפקיד המהותי שלנו בתעשייה, העלינו את שאיפות הקיימות שלנו והתחייבנו להגיע ליעד של אפס פליטות בכל תחומי פעילותנו עד 2050.

 

 

למה חשוב להשקיע בקיימות הניהול שרשראות אספקה?

למרות שהשפעת שרשראות האספקה נמוכה יחסית בהשוואה לתעשיות אחרות ולשלבי החיים של תוצריהן, אנחנו חושבים שעדיין נדרש וניתן לפעול כדי לצמצם למינימום את נזקיהן על הסביבה מבחינת צריכה אנרגטית, פליטת גזי החממה, זיהום אוויר ומים, הרס יערות ועוד.

 

בחירה בנתיבי אוויר, ים ויבשה אופטימליים, צמצום השימוש במשאבים, העדפת אנרגיה וטכנולוגיות "ירוקות" הן חלק מהדרכים בהם ניתן לקדם קיימות בשרשראות האספקה.

 

כי קיימות המתבטאת בניהול מותאם ובאחריות אינה רק חיונית, אתית ומוסרית, היא יכולה להיות גם כלכלית ואף חסכונית.

 

תרומה לאנושות

השקעה בקיימות היא עוד דרך חשובה לתרום לאנושות. זוהי פעולה הכרחית בשעה שמשבר האקלים משפיע על כולנו. התייחסות לסביבה והעדפת השימוש באנרגיה ירוקה מסייעות לתמוך בקהילות מקומיות, להקטין זיהום ולשמור על אזרחי העולם והדורות הבאים.

 

הגדלת רווחים

באמצעות אופטימיזציה של נתיבי השילוח והטמעת פתרונות לוגיסטיקה מתקדמים, הלקוחות שלנו יכולים להקטין לא רק את טביעת הרגל הפחמנית שלהם אלא גם את עלויות ההעדפה של שימוש בשרשרת אספקה ירוקה. בנוסף, מודעות לקיימות יכולה להעניק להם יתרון תדמיתי, להוות ערך מוסף בפנייה ללקוחות חדשים ולשפר את המוניטין שלהם כעסק הפועל באופן אקטיבי למען מטרה חשובה זו.

 

שמירה על כדור הארץ

השקעה בקיימות בשרשרת האספקה היא אמצעי חשוב לשמירה על כדור הארץ, גם בהיבט של שימור המערכות האקולוגיות. כאשר שרשרת האספקה מנוהלת בצורה יעילה ובת קיימא, היא יכולה לסייע בצמצום ההשפעות הסביבתיות השליליות של הפעילות האנושית. הפחתת פליטות גזי החממה יכולה לסייע בהאטת שינויי האקלים ולהגן על מערכות אקולוגיות ימיות, המושפעות באופן משמעותי מההתחממות הגלובלית. בנוסף, ניהול מיטבי של שרשרת האספקה יכול לסייע בשמירה על משאבי טבע, שכן זו משתמשת במשאבי טבע רבים, כגון מים, עצים ודלקים. חשיבה בת קיימא על שרשרת האספקה עשויה לסייע בהפחתת השימוש במשאבים אלה, בין היתר על ידי ייעול השימוש במשאבים ובחומרים ממוחזרים.

 

 

פרויקט הקיימות של  DSV

Sustainable Growth

קיימות עומדת בבסיס האסטרטגיה העסקית של DSV המושתתת על תפיסה של Sustainable Growth.

כחברת השילוח השלישית בגודלה בעולם חשוב לנו לאפשר ללקוחותינו להתנהל בשרשראות אספקה יעילות וירוקות יותר שיובילו אותם לצמיחה בת קיימא.

 

כדי לאפשר ללקוחות שלנו 'להוביל' בתחום זה ולהקנות להם יתרונות תחרותיים ותדמיתיים (בהגשת מכרזים לדוגמה), אנחנו מעמידים לרשותם את פתרונות Green Logistics אותם הם יכולים להטמיע בשרשרת האספקה שלהם על מנת להקטין את טביעת הרגל הפחמנית שלה ולהפוך אותה לירוקה וידידותית הרבה יותר לסביבה. וכמו שאנחנו מגדירים זאת - Let's trade on nature's terms.

 

 

איך אנחנו עושים את זה?

Green Logistics - פתרונות DSV לשרשרת אספקה ירוקה יותר

מתוקף היותנו אחת מחברות השילוח והלוגיסטיקה המובילות בעולם, אנחנו רואים עצמנו כמובילים גם בהנהגת אג'נדת הקיימות והטמעתה. באמצעות פעולות חיוניות שאנחנו מאפשרים ללקוחותינו, כגון איחוד פעילויות ומשאבים, שיפור שיטות הובלה וניתוח עומסים, אנחנו תורמים להפחתת פליטות פחמן במסגרת ההתנהלות השוטפת שלנו. אולם כדי להגן על האקלים שלנו, עלינו ללכת רחוק יותר.

 

זו הסיבה שפיתחנו את Green Logistics - סט פתרונות הכולל הפקת דוחות פליטות פחמן, אופטימיזציה אסטרטגית של שרשרת האספקה, פיצוי על פליטות פחמן והצעות דלק ירוק. כל פתרון נועד לאפשר ללקוחותינו להפחית את טביעת הרגל הפחמנית של שרשרת האספקה.

צוותים וורטיקליים של מומחי הקיימות שלDSV  המתמחים בתעשיות השונות, עומדים לרשותם בכל שלב ומציעים להם פתרונות תכנון, לוגיסטיקה והובלה מותאמים, העונים על הצרכים התפעוליים, הרגולטוריים והעסקיים של העסק.

 

אנחנו מסייעים ללקוחותינו לנווט בשרשראות אספקה מורכבות על מנת להבטיח יעילות רבה יותר ושרשרת אספקה ירוקה יותר לפעילותם. כי לא נוכל להשיג את יעדי הקיימות שהצבנו לעצמנו לבד. לכן אנחנו מקפידים לפעול ביחד עם הלקוחות, השותפים שלנו לתעשייה ובעלי עניין נוספים על מנת לקדם פתרונות ירוקים מתקדמים שיועילו לכדור של כולנו, ולעסקים, שלהם ושלנו.

 

 

הפקת דוחות פליטות פחמן

הפקת דוחות CO2 מפורטים המציעים תובנות וניתוחים ומאפשרים ללקוחותינו להפחית את פליטות הפחמן בשרשרת האספקה שלהם.

שקיפות נתוני פליטות הפחמן של שרשרת האספקה היא צעד ראשון וההכרחי למימוש האג'נדה הסביבתית שלוקחים על עצמם ארגונים.

 

יתרה מכך, ממשלות, גופים תעשייתיים ורגולטורים ממשיכים להעלות את הדרישות לדיווח של עסקים על פליטות CO2 מעסקים, כחלק הכרחי מהדוחות השנתיים שהם מפרסמים.

 

הדוחות שאנחנו מפיקים עבור לקוחותינו מציעים סקירה מקיפה וניתוח נתונים מפורט של פליטות הפחמן בשרשרת האספקה שלהם, כולל דוחות אמינים ומדויקים המבוצעים בשיתוף עם EcoTransIT World - מהחברות המובילות בעולם לחישוב פליטות פחמן בתחום השילוח.

 

EcoTransIT World היא התוכנה הנפוצה ביותר בעולם לחישוב אוטומטי של פליטות פחמן בשרשרת האספקה. שיטת החישוב של EcoTransIT World פותחה, מתוחזקת ומאומתת על ידי מוסדות מדעיים עצמאיים (Ifeu, INFRAS and Fraunhofer IML).

 

תוכנה זו היא כלי החישוב הראשון בתעשייה שקיבל את הסמכתGlobal Logistics Emissions Council (GLEC) ועומד גם בדרישות EN16258  ופרוטוקול GHG.

 

 

אופטימיזציה לשרשראות האספקה

תכנון ומיטוב שרשרת האספקה באופן שיאפשר לייעל אותה, הן בהיבט הלוגיסטי והן מבחינת צמצום טביעת הרגל הפחמנית שלה.

 

בין אם לקוחותינו מעוניינים לעמוד ביעדי קיימות שאפתניים או לשפר את יעילות שרשרת האספקה שלהם, ניתוח שרשרת אספקה מקיף יסייע להם להשיג מטרות אלה.

 

DSV מציעה שירותי תכנון ומיטוב המעניקים ערכים מוספים לאופטימיזציה של שרשרת האספקה באופן המאפשר לייעל אותה גם מבחינת הפחתת עלויות וגם בצמצום פליטות פחמן, על מנת להפוך אותה ​​בת-קיימא לטווח ארוך.

 

סל השירותים שאנחנו מציעים מעמיד לרשות לקוחותינו את הבחירה בין הצעות אבחון המתמקדות אך ורק בהפחתת פליטות פחמן או מאופטימיזציה של שרשרת האספקה המכוונת למציאת האיזון הנכון בין פליטות פחמן, עלויות, רמות שירות וסיכונים.

 

אסטרטגיות האופטימיזציה השונות מפותחות, על כל מרכיביהן, על ידי מומחי שרשרת האספקה שלנו לקיימות ומסקנותיהן מיישמות בשיתוף פעולה מלא של DSV עם הלקוחות, לאורך כל השלבים.

 

 

מעבר לדלקים ירוקים

להתחיל להוביל ירוק מבלי לשנות דבר בשרשרת האספקה

פתרון זה מאפשר ללקוחות שלנו לרכוש קרדיט דלקים ירוקים על פי נתוני דו"ח הפליטות שלהם בחברות הובלה אוויריות, ימיות ויבשתיות שכבר עושות שימוש בדלקים ירוקים בציים שלהן. DSV מטפלת ואחראית לתהליך מקצה לקצה ולקוחותיה מקבלים תעודה רשמית המאשרת הפחתת פליטות פחמן.

 

דרך זו מאפשרת להם להתגייס למאמץ העולמי למזעור פליטות מבלי להידרש לשינויים בפעילותם ותוך שהם מבטיחים את ההתנהלות השוטפת של שרשרת האספקה שלהם.

 

עם התקדמות הפיתוח של דלקים ירוקים ויותר נקיים, השימוש בהם מעולם לא היה יותר מתבקש. אלא שדלקים אלה נמצאים עדיין בשלבים שונים של התפתחות ותיעוש, והזמינות שלהם בחלקים שונים של העולם מועטה עד לא קיימת. DSV, שמתמקדת במענה קונקרטי לצרכים המיידיים של לקוחותיה, מתחייבת לעזור להם לקדם את השימוש בתערובת הדלק המתאימה להובלה אווירית, ימית או יבשתית.  

 

יתרה מכך, מאחר ובשוק נסחרים גם דלקים ירוקים לא איכותיים, DSV הציבה לעצמה סטנדרטים קפדניים לדלקים הירוקים שהיא מקצה ללקוחותיה, העיקרי בהם – פליטת פחמן מופחתת של 80% ומטה בהשוואה לדלק רגיל.  

 

החברה גם מבצעת בקרת איכות לדלקים, והספקים עימם היא עובדת נבחרים בקפידה כמי שיכולים להבטיח שהדלק אותו הם משווקים עומד בקריטריונים של ארגונים מוסמכים מובילים.

 

 

שיתופי פעולה עם ארגוני אקלים

קיזוז פליטות פחמן באמצעות פרויקטים סביבתיים

תחת מעטפת הפתרונות של Green Logistics, DSV מעמידה לרשות לקוחותיה פתרון יעיל ומעשי נוסף המאפשר להם לפצות על פליטות הפחמן שלהם ולשמור על הסביבה באמצעות תמיכה בפרויקטי אקלים שהיא יוזמת.

 

על בסיס דוח פליטות הפחמן שלהם, הלקוחות שלנו מחליטים מהו קרדיט הפחמן שברצונם לרכוש ומזוכים בסכום זה באישור Gold Standard -  גוף הסמכה שהוקם על ידי הקרן העולמית לטבע (WWF) וארגונים לא ממשלתיים בינלאומיים אחרים.

 

הקרדיט שרכשו הלקוחות משוקע בפרויקטי קיימות חשובים ברחבי העולם, כאשר DSV מנהלת ומתפעלת את ההשקעות והפרויקטים אותם היא מקדמת בשיתוף ובתמיכה של קבלני משנה, שותפים עסקיים ולקוחות.

 

פתרון זה הוא עוד דרך של DSV  לעשות יותר למען הסביבה, ולמען לקוחותינו, שיכולים להיות בטוחים כי פיצוי פליטות הפחמן שלהם מקבל מענה יישומי, אפקטיבי ואמין, מבלי שהם צריכים להיות מעורבים בבחינת הפרויקט בו השקיעו, בקידומו ובניהולו.

 

הודות לשיתוף הפעולה שלנו עם Gold Standard, ארגון מוסמך ובעל מוניטין, לקוחותינו נהנים מהבטחה כי הם עומדים בתקני פיצוי פליטות הפחמן שלהם במינימום סיכונים.

 

הפרויקט הראשון שכבר קיבל מימון הוא צי קטן של משאיות חשמליות, שסופק בתחילת 2024 ותומך בלקוחות מחסנים להפצה מקומית ממתקני DSV בהורסנס, דנמרק.

 

 

לוגיסטיקה ירוקה

פתרונות מחזור, אוטומציה וייעול משאבים במחסנים ובמרכזי ההפצה שלנו

אנחנו כל הזמן שואפים לשפר את רמת הקיימות בפתרונות האחסנה וההפצה של DSV, לאורך כל שרשרת האספקה. לכן, לא משנה היכן, או עם מי אנחנו עובדים, אנחנו מתמקדים בפיתוח שירותים התורמים ליעדי הקיימות השאפתניים שלנו.

 

כחלק מהחיפוש התמיד שלה אחר פתרונות המשלבים קיימות בתחום האחסנה, DSV מציעה גם שירותים המקדמים שרשרת אספקה מחזורית יותר. זה לא רק טוב לסביבה, אלא גם לשורה התחתונה של לקוחותיה. שירותים אלה כוללים, בין השאר, תיקון מוצרים פגומים, שיפוץ, מחזור או מכירה חוזרת של מוצרים משופצים וחלקי חילוף – כך פסולת יכולה להפוך להכנסה ולרווח לעסק שלהם.

 

במטרה לצמצם פסולת DSV מטמיעה גם תהליכים המאפשרים לייעל את השימוש הנעשה במשאבים של אחסון ואריזה. כך כולם יוכלו להשיג יותר, עם פחות.

 

לאורך השנים, השקענו באוטומציה של מחסנים ובטכנולוגיית AutoStore להפחתת נזקי סחורה, מניעת טעויות אנוש וצמצום השימוש בחומרי אריזה. בנוסף, השקענו בפיתוח מערכות אחסון ואחזור אוטומטיות (AS/RS) המאפשרות לצמצם משמעותית פסולת, טיפול לא מתאים וצריכת אנרגיה.

 

את המחסנים החדשים שלנו אנחנו בונים תוך מחשבה על קיימות, החל מהעדפת חומרים משימוש חוזר וחומרים ממוחזרים ועד לייעול סביבתי בכל שלבי חיי המחסן - מהקמה ועד פירוק.

 

 

סיכום

קיימות בשרשרת האספקה חיונית לעסקים המעוניינים לתרום לאנושות, להגדיל את הרווחים שלהם, ולשמור על כדור הארץ. חברות יכולות להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהן בשרשרת האספקה על ידי הפחתת השימוש במשאבים, צמצום פסולת, ושימוש בטכנולוגיות ירוקות מתקדמות.

 

DSV, חברת השילוח השלישית בגודלה בעולם, מחויבת לקיימות.

 

החברה מציעה מגוון פתרונות ירוקים ללקוחותיה, כולל הפקת דוחות פליטות פחמן, אופטימיזציה של שרשרת האספקה, מעבר לדלקים ירוקים וקיזוז פליטות פחמן באמצעות פרויקטי אקלים.

 

DSV, שרואה בקיימות חלק מהאסטרטגיה העסקית שלה, היא דוגמה לכך שכל חברה יכולה לעשות כמיטב יכולתה לטובת הסביבה ולקשור בין תפיסה בת קיימא לתפיסת השירות שהיא מציעה ללקוחותיה.  

 

 


 

קיימות בניהול שרשראות אספקהלימור גיל שני בעלת תואר שני במנהל עסקים התמחות בחדשנות, סמנכ"לית שיווק ומכירות בחברת DSV, מגשרת ובעלת נסיון רב במגזר הציבורי בהתנדבות.


ליצירת קשר: [email protected]

רוצים לשמוע עוד על הקיימות בחברת DSV? 
הקישו כאן >>