ראשי הארגונים הכלכליים בצפון מוחים על אי פיתוח נמל הכרמל

לטענת לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בצפון, התפתחות נמל הכרמל תקועה; לשכת התיאום מתחה ביקורת על התנהלות שר התחבורה בנושא מינוי דירקטורים לחברת נמל חיפה; ממליצה לחתום על אמנה משותפת לארגוני המעסיקים, הממשלה והעובדים


00:00 ,09.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בצפון, התפתחות נמל הכרמל תקועה; לשכת התיאום מתחה ביקורת על התנהלות שר התחבורה בנושא מינוי דירקטורים לחברת נמל חיפה; ממליצה לחתום על אמנה משותפת לארגוני המעסיקים, הממשלה והעובדים
 
בישיבה שקיימה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בחיפה והצפון בתחילת השבוע הטיח יו"ר לשכת התיאום, מר עודד פלר, ביקורת נוקבת על כך שמשרדי האוצר והתחבורה אינם מקצים לאלתר משאבים ואינם פועלים בנחישות על מנת לפתח את נמל הכרמל.
 
"משרדי הממשלה אינם מתייחסים לנמל חיפה כמטרופולין הלוגיסטי של צפון המדינה. כתוצאה מכך, התפתחות נמל הכרמל תקועה. ההתמרמרות של היבואנים, היצואנים ואנשי התעשייה בצפון, גדולה. הגיע הזמן שבממשלה יקשיבו לרחשי ליבם של אנשי הצפון", אמר עודד פלר.
 

מינוי דירקטורים בחברת נמל חיפה

בישיבתה של לשכת התיאום הועלה גם נושא מינוי דירקטורים, נציגי העיר חיפה, לדירטוריון נמל חיפה. ראשי הארגונים הכלכליים של חיפה והצפון, הטיחו ביקורת נוקבת על התנהלותו של שר התחבורה, מאיר שטרית, בנושא.
 
גבי בן הרוש, יו"ר ארגון המסיעים והמובילים בישראל, אמר בפגישה כי כבר לפני מספר חודשים הפציר בחברי כנסת חיפאים וכן בראש עירית חיפה להפעיל לובינג על שר התחבורה כדי שימנה לפחות דירקטור אחד שייצג את האינטרסים של העיר חיפה. "לא ייתכן מצב שבו שר התחבורה ימנה דירקטורים במקום עבודה מרכזי בעיר חיפה ולא יהיה בו ולו נציג אחד של העיר חיפה", אמר גבי בן הרוש. יצויין כי בדירקטוריון היוצא של רשות הנמלים כיהנו, לסירוגין, שלושה נציגים מאזור חיפה.
 
מלשכת שר התחבורה נמסר בתגובה לדברי בן הרוש: "הדירקטורים בחברת נמל חיפה, אשר אותם מינה השר שטרית, הינם אנשים הראויים למינוי ולאחריות אשר ניתנה להם. חזקה על אנשי הדירקטוריון כי טובת החברה אשר בה הם משרתים תעמוד לנגד עיניהם. הטענה כאילו בין הנציגים אין נציג לאזור חיפה אינה מדוייקת שכן בקרבם מצויים לא פחות משלושה נציגים מחיפה וסביבותיה".
 
 
לחתום על אמנה משותפת לארגוני המעסיקים, הממשלה והעובדים
 
לשכת התיאום החליטה, בנוסף, להמליץ בפני לשכת התיאום הארצית של הארגונים הכלכליים לחתום עם ההסתדרות והממשלה על אמנה אשר תאפשר עבודה בשרותים חיוניים, ללא עיצומים, שביתות והפרעות עבודה מכל סוג שהוא. בכך קיבלה לשכת התיאום הצפונית את המלצתו של נחום גנצרסקי – נשיא לשכת הספנות, שביקש את תמיכת הארגונים הכלכליים למהלך.
 
בנימוקים לבקשה נטען כי לאחר ההפרטות של המונופולים הממשלתיים ובעיקר העברת חוק הספנות והנמלים החדש, יש צורך לשתף בחתימה על האמנה גם איגודי המשתמשים השונים, המייצגים את צרכני השירות ו/או את צורכי המוצר. מדובר בארגונים כמו לשכת הספנות, איגוד המשתמשים בהובלה ימית וכן גם את ארגוני הצרכנים הכלליים. גנצרסקי טען כי יחסי עבודה, טובים ככל שיהיו, אינם מספיקים.
 
בשיבה סוכם להמליץ ולנהל מו"מ עם נציגי ההסתדרות והממשלה מתוך כוונה לחתום על האמנה האמורה.
 
 
הארגונים הכלכליים בצפון כוללים את לשכת המסחר והתעשייה, התאחדות התעשיינים, המלונאים, הקבלנים, אגוד המוסכים, התאחדות המלאכה והתעשייה, לשכת עורכי הדין, המשלחים הבינלאומיים וסוכני המכס.