ראובן צוק: לשכת הספנות אינה צד לקביעת הטלתו של היטל צפיפות

נשיא לשכת הספנות הישראלית אמר בתגובה למכתבו של יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית כי הלשכה אינה צד לקביעת הטלתו של היטל צפיפות. "היטל זה נתון להחלטתם של הקווים השונים הפועלים בישראל, כל אחד לפי שיקול דעתו בלא מעורבות של הלשכה"


00:00 ,04.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

טוען כי היטל זה נתון להחלטתם של הקווים השונים הפועלים בישראל, כל אחד לפי שיקול דעתו
 
נשיא לשכת הספנות הישראלית, ראובן צוק, אמר בתגובה למכתבו של גד שפר- יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, כי הלשכה אינה צד לקביעת הטלתו של היטל צפיפות. "היטל זה נתון להחלטתם של הקווים השונים הפועלים בישראל, כל אחד לפי שיקול דעתו בלא מעורבות של הלשכה".
 
לדברי צוק, קיים בנמלים מחסור מתמשך בכוח אדם ובציוד (ובנמל חיפה גם בשטחים) עד כי נמל חיפה הודיע על כוונתו לפנות לביה"ד לעבודה בשל עיצומים של פועלי הנמל. "התפוקות הנמוכות, העיכובים ברציפים ומחוץ לנמל הפכו כבר לתופעה קבועה והנזק הולך ומתגבר", הוסיף צוק.
 
ראובן צוק הגיב על מכתבו של שפר בו נכתב כי גם בעבר נקבעה מסגרת נוהלית להנהגת היטלי צפיפות שהמשתמשים בהובלה הימית שיתפו איתה פעולה, מתוך הבנה כי חברות הספנות אינן יכולות לשאת בנטל לבדן. עוד כתב שפר כי גם חברות הספנות הכירו כי אי אפשר להטיל את העלות כולה על בעלי המטענים.
 
צוק אמר בתגובה כי גם אם יוטלו היטלי צפיפות, ללשכת הספנות לא תהיה שום יד בהחלטה ולכן לא יוכל להתייחס לגופה של הפנייה.
 
כזכור, גד שפר התריע בפני יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כי באיגוד המשתמשים בהובלה הימית "חוששים עוד כי בשל השיבושים עלולות חברות הספנות לשקול הנהגת היטלי צפיפות בנמלים, היטל שיגדיל עוד יותר את נזקיהם של המשתמשים בהובלה הימית".