צוק: "מה שקורה באשדוד – בגדר שערורייה"

צוק אמר את הדברים באסיפה הכללית השנתית של לשכת הספנות הישראלית. טען: עובדי הנמל חתומים על הסכם של שקט תעשייתי לחמש שנים ואנו תובעים מהם לקיימו כלשונו. קרא לנהל מו"מ מסחרי עם נמל חיפה


00:00 ,27.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

צוק אמר את הדברים באסיפה הכללית השנתית של לשכת הספנות הישראלית. טען: עובדי הנמל חתומים על הסכם של שקט תעשייתי לחמש שנים ואנו תובעים מהם לקיימו כלשונו. קרא לנהל מו"מ מסחרי עם נמל חיפה
 
לשכת הספנות הישראלית ערכה אתמול במלון מרידיאן בחיפה את האסיפה הכללית השנתית של הלשכה. בין הנוכחים ניתן לציין נוכחות מלאה של חברי לשכת הספנות, וכן השתתפות ערה בקרב ארגונים כלכליים שונים אשר שלחו נציגים לכנס כגון התאחדות התעשיינים, לשכת המסחר חיפה, משרד התחבורה, איגוד
המשתמשים בהובלה ימית ועוד.
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, דיבר בנאומו על העיצומים האחרונים בנמל אשדוד: "מה שקורה באשדוד בימים אלה הינו ממש בגדר שערורייה והפרת הסכמים במודע ובשבירת כל המוסכמות ואולי גם החוקים בנושא".
 
"עובדי הנמל, ומאחר ולא ראיתי עד עתה כל הסתייגות או קריאתם לסדר על ידי ההסתדרות, הרי שלטעמי - בגיבוי ההסתדרות, משבשים העבודה התקינה, פוגעים בתפוקות וגורמים לספנות וללקוחות נזקים אדירים ובלתי הפיכים. 

"איני יודע מי צודק בסכסוך האחרון ואין לי עניין לגלות זאת. עובדי הנמל חתומים על הסכם של שקט תעשייתי לחמש שנים ואנו תובעים מהם לקיימו כלשונו ולפתור אי הסכמות, כשיש כאלו, במסגרות החוקיות הקיימות ולא בשום אופן באמצעות השבתות חלקיות או שביתות איטלקיות.
 
"לנו הספנות נשאר רק כלי אחד והוא הסטת האוניות לנמל אחר. אני שמח לומר לכם שגם הנהלת נמל חיפה וגם נציג העובדים בנמל הבטיחו לי שהם יערכו ויטפלו באוניות המגיעות לחיפה ללא כל עיכוב מצדם. כאן היתרון היחסי שלנו.
 
"עובדי נמל חיפה נמצאים בתרבות ארגונית שונה לחלוטין מנמל אשדוד. הנהגה אחראית ושקולה, כמו של דודו פרץ וחבריו, גרמו לכך שמטענים רבים המיועדים והבאים מהמרכז משונעים דרך חיפה מאחר ונמל זה יצר לו שם ותדמית של יציבות ואחריות ותפוקות גבוהות ובאופן קבוע.
 
"למנהלי הנמל הסמכות והיכולת לערוך הסכמים מסחריים עם לקוחותיהם והספנות בכללם. תנאי המשחק השתנו מעט.
 
"זה הזמן לנהל מו"מ מסחרי עם נמל חיפה על מנת לעשות הסטת המטענים והאוניות מאשדוד לחיפה. זהו דבר כדאי ואפשרי לא רק לאוניות אלא גם ללקוחות. כפי שכבר אמרתי, הנהלת נמל חיפה פתוחה ומוכנה לכך ועובדיו לא רק שלא יקשו אלא יברכו על תוספת העבודה שלטעמי תיבלע בקלות יחסית על ידי הנמל.
 
"זו הדרך היחידה שעובדי נמל אשדוד יבינו היטב. אם לא יהיה לנו נמל אמין באשדוד אנו תמיד נעדיף נמל שנותן לנו שירות כזה.
 
"בשל העיצומים וההאטה הננקטים באשדוד אנו קוראים וממליצים לחברינו ולבעלי הקווים והמפעילים המיוצגים על ידינו להסיט אוניותיהם לחיפה ורצוי הסכמה מסחרית עם הנהלת נמל חיפה.
 
"המלצת איגוד התעשיינים לחבריו להסיט מטענים לחיפה כמו גם החלטת מועצת המובילים להפסיק כניסת משאיות לנמל אשדוד עולות בקנה אחד עם תפיסתנו שלנו ואנו נמשיך ונעדכן ארגונים אלו ואחרים על תמונת המצב באשדוד כמו גם על התפתחויות חיוביות שם – אם תהיינה.
 
"אינני שמח להתפתחות זו אבל נדמה לי שכולנו כאן חשים שקצה נפשנו מהתנהגותם ומהנוהגים שאומצו להם על ידי העובדים באשדוד. קודם כל שיחזרו לעבודה תקינה ואז נעשה כל מה שביכולתנו, כפי שכבר הוכחנו שאנו יודעים לעשות, על מנת לסייע ביישור ההדורים. אבל לא ניתן יד לשיבושים וההאטות".