פנייה ל– FMC להתיר ל- NVOCC להתקשר ב– Service Contract עם לקוחותיהם

הוועדה הפדראלית לנושא ספנות בארה"ב, ה- FMC, קיבלה ביום שני האחרון, ארבעה ימים לפני מועד פקיעת השימוע הציבורי לנושא הרחבת פעילותן של חברות השילוח בארה"ב, פנייה רשמית משותפת, משלושה גורמים כבדי משקל במערך סחר החוץ האמריקאי


00:00 ,14.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים נמסר כי הוועדה הפדראלית לנושא ספנות בארה"ב, ה- FMC, קיבלה ביום שני האחרון, ארבעה ימים לפני מועד פקיעת השימוע הציבורי לנושא הרחבת פעילותן של חברות השילוח בארה"ב, פנייה רשמית משותפת, משלושה גורמים כבדי משקל במערך סחר החוץ האמריקאי, הכוללים את ארגון סוכני המכס והמשלחים בארה"ב (בשמו המלא: National Customs Brokers And Forwarders Association of America) , איגוד המשתמשים בהובלה ימית (בשמו המלא: National Industial Transportation League) וארגון החברות הנותנות שירותי תיווך בהובלה (בשמו המלא: Transportation Intermediaries Association).

בפנייתם, מבקשים הארגונים כי יותר לחברות הפועלות כ– NVOCC (כלומר, Non Vessel Operating Common Carriers) להתקשר חוזית עם לקוחותיהם בחוזי הובלה ייחודיים – Service Contract.

על פי התיקון לחוק הספנות האמריקאי משנת 1998, רשאיות רק חברות הספנות להתקשר ולחתום על חוזי הובלה סודיים עם לקוחותיהם בעוד חברות השילוח – NVOCC מנועות מלעשות כך. על חברות השילוח חלה החובה לפעול תחת מגבלות תעריף גלוי ומאושר.

שלושת הגופים אמורים עתה להגיש ניירות עמדה מפורטים.

מגישי הבקשה ערים לכך שבמידה וה – FMC ייתן את אישורו, האישור לא יהיה גורף לגבי כל הענף ועלול לכלול הסתייגויות אשר יתירו רק למספר מצומצם של חברות NVOCC לפעול במגזר ה– Service Contract.

ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, מציין כי ההתפתחות הנ"ל הינה מעניינת ובמידה ותאושר עשויה להשפיע על כל מגזר הסחר הימי של ארה"ב.