בנמל חיפה הרימו כוסית לקראת השנה החדשה

מנדי זלצמן: יש לנו שחקני חיזוק – שחקנים מנצחים, בעזרת המנופים ומסוף הכרמל נוכל לטפל באוניות בנפח של 8,500 TEU, באורך של 300 מטר. בן ציון סלמן: השנה הבאה היא שנת מפנה לנמל חיפה


00:00 ,01.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מנדי זלצמן: יש לנו שחקני חיזוק – שחקנים מנצחים, בעזרת המנופים ומסוף הכרמל נוכל לטפל באוניות בנפח של 8,500 TEU, באורך של 300 מטר. בן ציון סלמן: השנה הבאה היא שנת מפנה לנמל חיפה
 
היום התקיים בחברת נמל חיפה הטקס השנתי המסורתי לרגל השנה החדשה המתרגשת על בית ישראל. כמדי שנה הגיעו לאולם הנוסעים של הנמל עשרות סוכני אוניה, לקוחות, ונציגים מקרב עובדי חברת הנמל להיפגש ולברך האחד את רעהו בברכת "שנה טובה".
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, שהיה ראשון המברכים והדוברים, ציין בפני הנוכחים כי הנוכחים באולם והמגזרים שהם מייצגים צלחו את המשבר הכלכלי בהצלחה וכי הדבר משרה בו תחושה אופטימית כי קבוצה זאת תצליח לצלוח גם את הרפורמה בתעריפים ושאר רפורמות שמונחתים על המגזר על ידי משרד התחבורה שאינו מבין את ההשלכות של מעשיו.
 
שפר איחל לנוכחים שנה של השקעות בנמל חיפה, שנה של שגשוג למגזר העסקי ושנה של שלום ואחווה ביחסי העבודה.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, ציין כי הוא מגיע לטקס עם מועקה מסוימת, וזאת בשל הרגשתו כי לא ניתן לסמוך על הבכירים שנמצאים במשרד התחבורה בירושלים שיעשו את העבודה וכי אי אפשר לקבל מהם הוראות שכן הם אינם מתאים את פעולותיהם עם הגורמים הפועלים בשטח.
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות הישראלית, ביקש להודות לוועדי העובדים של חברת נמל חיפה על העמידה בלחצים. לדבריו, הוועדים עשו החלטה עסקית נבונה והוסיף כי המגזר כולו צריך לתמוך בכל צעד שחברת נמל חיפה שכן היא משקיעה מאמץ בשיפור השירות ופיתוח התשתיות וכי מנכ"ל חברת הנמל, מנדי זלצמן, עומד עד כה בלוח הזמנים שהוא מפרסם. צוק ביקש להודות לנוכחים ואיחל להם "שנה הרבה יותר טובה מהשנה הקודמת".
 
בן ציון סלמן, יו"ר חברת נמל חיפה, ציין בדבריו כי "השנה הבאה עלינו לטובה הינה שנת מפנה בפעילותה של חברת נמל חיפה. האינטרסים של הלקוחות שלנו הם האינטרסים שלנו".
 
מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, ציטט בפתח דבריו את הודעתו של מאיר תורג'מן, יו"ר ועד עובדי חברת נמל חיפה, אשר נעדר מהאירוע לרגל פגישה עם עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, ביחד עם הוועדים של חברת נמל אשדוד.


תורג'מן ביקש למסור לנוכחים כי "אני רואה בלקוחות נכס עבור חברת נמל חיפה ומזמין את כולם ליהנות מנמל חדש ומפותח על סף הפעלת מערכת ה-TOS ועל סף הפעלת רציף הכרמל".
 
זלצמן ביקש להודיע לנוכחים כי ההתחזקות של מרכז הארץ ודרומה שמשחקת לטובת חברת נמל אשדוד תקבל מענה בדמותם של 18 מנופים חדשים שיפעלו בקרוב במסוף הכרמל. "יש לנו קלפים מנצחים – שחקני חיזוק" ציין מנדי, והוסיף כי בעזרת המנופים ובעזרת רציף הכרמל החדש  נמל חיפה יוכל לטפל באוניות בעלות נפח קיבולת של 8,500 TEU, באורך של 300 מטר ובשוקע של עד 15 מטר.
 
מנכ"ל חברת נמל חיפה ציין כי כבר היום חברת נמל חיפה מספקת תפוקות של 25 מכולות שעה – תפוקות שלדבריו משתוות לתפוקות של הטרמינלים הפרטיים הפועלים במזה"ת, וציין כי עם הפעלת מסוף הכרמל מפעילי המסוף יוכלו להגיע לתפוקות של עד 27 מכולות בשעה.