נמל חיפה תוגבר ב-200 עובדים

בדיון שהתקיים בהשתתפות בכירי ההובלה הימית ושר התמ"ת נדונו כל האספקטים להתנהלות הכלכלית של הנמלים בתקופה זו. מספר עובדי הנמל בחיפה הוגדל על מנת להקטין את העומס על נמל אשדוד


00:00 ,07.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון שהתקיים בהשתתפות בכירי ההובלה הימית ושר התמ"ת נדונו כל האספקטים להתנהלות הכלכלית של הנמלים בתקופה זו. מספר עובדי הנמל בחיפה הוגדל על מנת להקטין את העומס על נמל אשדוד
 
בדיון שקיים שר התמ"ת אלי ישי בנושא העברת מטענים דרך נמלי חיפה ואשדוד השתתפו נשיא לשכת הספנות, יו"ר מועצת המובילים, יו"ר איגוד המשתמשים להובלה ימית, יו"ר התובלה בהתאחדות התעשיינים, יו"ר ומנכ"ל חברת נמל אשדוד, מנהל אגף שינוע מטענים, נציג פיקוד העורף, מנכ"ל התמ"ת, המשנה למנכ"ל התמ"ת ומנכ"ל משרד התחבורה.
 
הדיון התקיים בעקבות סיור שערך שר התמ"ת אלי ישי בשבוע החולף במפעלים באזור חיפה ובעקבות פניות של תעשיינים לשר בנושא הובלת מטענים בנמלים.
 
שר התמ"ת אלי ישי ציין כי לאחר בחינה מקצועית כולל דיון הכנה בדרגים המקצועיים במסגרת מטה חירום נדונו כל האספקטים להתנהלות הכלכלית של הנמלים בתקופה זו, ונמצא כי יש צורך בטיפול בתחומים כמו ביטוח; ניוד עובדים מנמל חיפה לאשדוד; מיצוי היכולות של נמל אילת; ריתוק עובדים. לדברי השר אלי ישי כל הפרמטרים הללו יגדילו את התפוקה של הנמלים.
 
בשבוע האחרון הגדיל המפקח על כוח אדם בשעת חירום אלי פז את מס' העובדים בנמל חיפה בעוד 200 עובדים על מנת שנמל חיפה יוכל להגדיל את הטיפול במס' האוניות שיפרקו ויטענו בנמל ובכך אף להקטין את העומס על נמל אשדוד. הועלה רעיון להעביר עובדים מנמל חיפה לאשדוד וזאת במטרה להפחית לחץ על נמל אשדוד.
 
צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה של התאחדות התעשיינים, ציין בפגישה כי יש היענות מצד צים להגדיל את מספר האניות שתפקודנה את נמל חיפה, דבר שיוריד את הצפיפות בנמל אשדוד.
 
איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, אמרה במהלך הפגישה כי העבודה מול משרד התמ"ת בכל הקשור למתן הרשאה לעבודה בשעות נוספות כדי לענות לצרכים הוכיחה זמינות מיידית ללא כל חסמים בירוקרטיים מול עובדי משרד התמ"ת. עובדי נמל אשדוד והנהלת הנמל נרתמו בשעה קשה זו סביב השעון להיענות לדרישות הסחר של מדינת ישראל, כך שלמרות המצב לא נפגע הסחר של מדינת ישראל, כמעט לחלוטין, וזהו הישג מרשים.
 
מאז תחילת המלחמה, הוסיפה איריס שטרק, טיפל נמל אשדוד ב-235 אניות ביניהן, 91 מכולות, 69 מטען כללי ועוד.
 
נמל אשדוד, ציינה איריס שטרק, נערך לשבוע הקרוב באמצעות תגבור הן במשמרות נוספות והן בגיוס עובדים וציוד מנמל חיפה. לדברי שטרק הצפי לאניות בשבוע הקרוב עומד על 31 אניות.
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים להובלה ימית, אמר במהלך הפגישה כי "כוחנו באחדותנו ואני מקווה שכעת לאחר שהעובדים בנמל אשדוד חזרו לעבודה מלאה, יוריד הדבר את הלחץ מנמל אשדוד ויעזור לסחר חוץ של מדינת ישראל.
 
נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, ציין כי כל הארגונים הביעו הערכה לעובדי נמל אשדוד על עבודה מאומצת בתקופה זו.