נמל אשדוד קיים דיון מתאם עם נציגי המגזרים החשובים בקהילה הימית

בפגישה שנערכה הועלו סוגיות תפעוליות שעסקו בממשקים שבין המגזרים השונים ובין הנמל וכן בין הארגונים השונים לבין עצמם; שאול רותם, מנהל הנמל: "הנמל מהווה נקודת מפגש למגזרים שונים ולכן נעודד דיאלוג


00:00 ,10.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בפגישה שנערכה הועלו סוגיות תפעוליות שעסקו בממשקים שבין המגזרים השונים ובין הנמל וכן בין הארגונים השונים לבין עצמם; שאול רותם, מנהל הנמל: "הנמל מהווה נקודת מפגש למגזרים שונים ולכן נעודד דיאלוג מתמשך בין הארגונים השונים ובינם לבין הנמל"

אתמול בבוקר התכנסו נציגי המגזרים החשובים בקהילה הימית לדיון בנמל אשדוד. בדיון לקחו חלק נחום גנצרסקי – נשיא לשכת הספנות הישראל, אמיר שני – יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, גבי בן הרוש – יו"ר מועצת המובילים, אלי בן דוד – גובה מכס אשדוד וסוכני אניה רבים.

מנהל הנמל, שאול רותם, פתח את הדיון וציין כי הוא שמח להיענות לבקשה להוות קורת גג למפגשים בין תאגידים שונים בקהילה הימית ולקיים דיון עם לקוחות הנמל, גם כאשר חלק מהבעיות נובעות באינטראקציות בין הארגונים השונים ולאו דוקא קשורות ישירות בנמל.

גבי בן-הרוש, יו"ר מועצת המובילים, אשר היה מבין יוזמי המפגש, העלה מספר נושאים. לדבריו, יש לתת את הדעת על כך שמצד אחד הנמל עובד שלוש משמרות, 24 שעות ביממה ולעומת זאת, המסופים העורפיים מתופעלים עד השעה 17:00 בלבד. בעיה נוספת שהעלה בן-הרוש מתייחסת לצורך להמתין בתור בדיפויים, במשך שעות רבות, לטובת יציאה וכניסה של מכולות. עוד בעיה שהעלה מתייחסת לכך שמזמינים משאיות לתחילת המשמרת כאשר האוניה מתחילה בעבודתה רק במהלך המשמרת. יחד עם זאת, בן הרוש ציין כי הוא רואה בדיון זה חוליה חשובה בבניית קשר בין סוכני האוניות, עמילי המכס והמובילים היבשתיים.

נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות, הדגיש את העלות הכבדה של כל שעת המתנה. הוא הזכיר לנוכחים שבשנה האחרונה מחירי ההובלה הימית עלו באופן דרמטי ולכן בעלי האוניות והסוכנים עושים הכל וביתר שאת בכדי לצמצם שהות האוניה בנמלים. לדבריו, שעת המתנה ממוצעת של אוניה היא 1000$ ולכן רק טבעי שהמשאיות וכן כל הציוד התפעולי הנמלי הוא שימתין לאוניה ולא להיפך. מר גנצרסקי פנה למנהל הנמל בבקשה לעשות כל מאמץ בכדי לצמצם את זמן שהות האוניות.

אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, העלה אף הוא מספר נושאים הדורשים התייחסות. לדבריו, הצורך להשתמש בקרטנוטים (שובר אישור להוצאת מכולה) מייצג שיטה ביורוקרטית המאיטה את התהליך ודורשת ביול ובמידה ואין בולים, זה גורם לכך שמשאיות ממתינות עד להבאת מלאי חדש. אמיר שני אף הציג את נושא תעודות הליווי שלטענתו הטיפול בהם מסורבל וכן נושא הטיפול בסגרים כאשר מתגלה חוסר התאמה בינם לבין הרישומים. "היתה הרגשה טובה ואני מברך על הנכונות של הנהלת הנמל לחפש וליישם פתרונות שייסיעו לכל הגורמים", סיכם אמיר שני.

שאול רותם חתם את הדיון וסקר את הנושאים בהם חלה התקדמות. לדבריו, הנמל החל ליישם שיטה למדידת משך השהייה של משאיות בנמל תוך נסיון לווסת עומסים, הנמל שיפר את אופן מסירת האינפורמציה השוטפת כך שבאתר האינטרנט מופיע המצב בנמל והתכנון היומי נשלח בדואר אלקטרוני בבוקר לסוכני האניה, ולבסוף, הורחבו שעות הפעילות של מדור התכנון ונציג מטעם המובילים יושב בדיון היומי של מדור תכנון.

מנהל הנמל העריך שלקראת סוף אפריל הנמל יוכל לקלוט כ-100 עובדים חדשים, ובמקביל לכשייסתיים קורס מנהלי עבודה, יתחולל שינוי מהותי במערך התפעולי הנמלי.