נמל אשדוד: ההנהלה והעובדים ינסו ליישב המחלוקות בשבועיים הקרובים

בפגישה שנערכה אתמול וכללה את נציגי הצדדים הוסכם על המשך ההידברות. ראובן צוק: לא נמצא פתרון לבעיות החמורות. בן הרוש: ההידברות חייבת להתקיים לצד עבודה שוטפת של הנמל


00:00 ,13.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה שנערכה אתמול וכללה את נציגי הצדדים הוסכם על המשך ההידברות. ראובן צוק: לא נמצא פתרון לבעיות החמורות. בן הרוש: ההידברות חייבת להתקיים לצד עבודה שוטפת של הנמל
 
אתמול התקיימה במשרדי התאחדות התעשיינים בת"א פגישה בנושא נמל אשדוד בה נכחו, מלבד צבי פלדה, נציג התעשיינים, נציגי ההסתדרות צחי טבקמן וחיים שייב, נציג ועדי העובדים בנמל אשדוד, אלון חסן, נציגי הנהלת הנמל ובראשם המנכ"ל שוקי סגיס, נציג המובילים גבי בן הרוש, ונשיא לשכת הספנות, ראובן צוק.
 
בפגישה, שארכה מספר שעות, הועלו על ידי הגורמים המעורבים טענות אשר רובן ככולן נגעו ליחסי העבודה בין הנהלת הנמל והעובדים.
 
במהלך הפגישה הצהירו נציגי ההסתדרות כי אין בנמל אשדוד עיצומים הנגרמים על ידי העובדים, עובדה שאושרה למשתתפים גם על ידי הנהלת הנמל. לדברי הנהלת הנמל, מה שקורה בשטח הינה תוצאה של אי הסכמות ואי הבנות בין הנמל לעובדים בתרגום נכון של הסכמי העבודה ויישומם בשטח.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, אמר בשיחה עם port2port כי על פי הנאמר בישיבה עד כה "אפילו לא היה דו-שיח של חירשים" בנמל אשדוד. "לא היתה הידברות בין הצדדים", אמר בן הרוש, "הם שומרים את הדברים בבטן". לדברי בן הרוש, ישנן בעיות אמיתיות על הפרק אשר דורשות פתרון, כגון, טיפול באוניות צובר הנושאות מטען כללי שפריקתן דורשת הזמנת קבוצת עובדים מהבית וכגון טיפול במשאיות אחרי השעה 7 בערב.
 
לדברי בן הרוש, בעיות אלה דורשות הידברות בין הצדדים ומשא ומתן, אך הן חייבות להתקיים לצד עבודה שוטפת של עובדי הנמל. "לא נסכים להיות בני ערובה", חזר בן הרוש והדגיש.
 
נציגי המשתמשים ובראשם ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, התריעו כי נמל אשדוד מאבד מאמינותו ואם לא יחזור לשם השקט התעשייתי ומהר, יאלצו הלקוחות, המובילים וחברות הספנות לחפש פתרונות כלכליים אחרים. בשיחה עם port2port ציין צוק כי לא היתה פריצת דרך משמעותית בפגישה וכי טרם נמצא פתרון לבעיות החמורות שבנמל.
 
בסיום הפגישה הוחלט על דעת כל המשתתפים כי הנמל ונציגות העובדים, בליווי ההסתדרות, ינסו במהלך השבועיים הקרובים לפתור את הבעיות הדחופות העומדות על הפרק ולנסות ולקדם את כל אי ההבנות שביניהם.
 
בנוסף לכך נקבעה פגישה נוספת בין הצדדים אשר תתקיים בעוד כשבועיים ובה ידונו המשתתפים בהתקדמות שהושגה וינסו למצוא פתרונות בנושאים שנויים במחלוקת בין ההנהלה לעובדים.