לין חוזר ללשכת התאום

נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין נענה להזמנתו של שרגא ברוש לחזור ולפעול במסגרת לשכת התאום של הארגונים הכלכליים. בזמן המלחמה התנגד לין להסדר של לשכת התאום עם שר האוצר ותמך בדרישות אנשי העסקים בצפון


00:00 ,11.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין נענה להזמנתו של שרגא ברוש לחזור ולפעול במסגרת לשכת התאום של הארגונים הכלכליים. בזמן המלחמה התנגד לין להסדר של לשכת התאום עם שר האוצר ותמך בדרישות אנשי העסקים בצפון
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, נענה להזמנתו של שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, לחזור ולפעול במסגרת לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, זאת לאור האתגרים הצפויים בכלכלת ישראל בשנים הקרובות.
 
בישיבה של נשיאי לשכת התאום שנערכה אתמול אמר ברוש, כי אין לו ספק שדווקא ברגעים אלו, יש צורך להניח למחלוקות ולפעול יחד למען כלכלת ישראל.
 
ברוש אמר כי הוא בטוח שעם סיום הלחימה בצפון מתחילה הלחימה על העתיד של החיים הכלכליים בארץ בכלל ובצפון בפרט, אזור שנחלש ממילא בשנים האחרונות ונחלש עוד יותר בחודשים האחרונים.
 
אין לי ספק, אמר ברוש, שכולנו יחד חייבים לעשות מאמץ רב על מנת להבטיח את המשך הצמיחה של המשק כולו.
 
לין הביע את הסכמתו ואמר כי היום חשוב להפגין אחדות ולא פיצול. "הגענו להבנה שנושאים שהיו בזמנו במחלוקת יורדים מסדר היום וייפתרו בדרך לא פורמלית של הבנה הדדית ביני לבין ברוש".
 
נשיאי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בירכו על חזרתו של אוריאל לין ללשכה.
 
כזכור, בעת המלחמה בצפון לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בחיפה והצפון שלחה מכתב לשר האוצר ובו הביעה התנגדותה להסכם שנחתם עם נשיא לשכת התאום של הארגונים הכלכליים.
 
עודד פלר, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בחיפה והצפון, המייצג ארגונים כלכליים באזור הצפון כגון לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, לשכת הספנות הישראלית, איגוד המשתמשים בהובלה ימית, התאחדות המלונות חיפה, איגוד המוסכים חיפה והצפון, לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, מועצת המובילים והמסיעים בישראל, ארגון הקבלנים חיפה והצפון, התאחדות המלאכה והתעשייה חיפה והצפון החתומים גם הם על המכתב, כתב לשר האוצר כי "לדאבוננו, הסדר זה אינו מכסה את החלק הארי במגזר העסקי באזור, אשר מורכב ברובו מעסקים קטנים ובינוניים, אשר פגיעתם מאירוע המלחמה קטלנית".
 
מכתב זה העיד על המחלוקת שהתגלעה בין נציג הארגונים הכלכליים הארצי לבין נציגיו בחיפה והצפון, ובראשם עודד פלר, יו"ר לשכת התעשייה חיפה והצפון, אשר הרגישו כי ההסכם שהושג אינו נותן מענה על ההפסדים הכבדים שנגרמו להם כתוצאה מהמלחמה בצפון.
 
גם אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הצטרף אז לעודד פלר ובעלי העסקים בצפון והביע את התנגדותו להסדר שהושג עם לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בנוגע לחודש יולי. לין כתב אז במכתב לשר האוצר כי "הליקויים בהסדר זה רבים מדי גם מצד העקרונות עליהם הושתת וגם במבחן התוצאה. הוא אינו מציע פתרון אמת ואפילו לא חלקי באשר לחלק גדול ומרכזי במגזר העסקי אלא מוליד רגשי זעם ותסכול, ככל שהדבר נוגע לפיצוי המגזר העסקי - ההסדר פשוט מחטיא את מטרתו".