קבוצת איסכור – נזק של 250 אלף ₪ כתוצאה מחסימת הנמלים ע"י המובילים

מחברת איסכור נמסר כי בעקבות חסימת הגישה אל הנמלים על ידי המשאיות, נגרם לאיסכור נזק הנאמד בכ- 250 אלף ₪. כזכור, ב-23 לדצמבר 2003, הורתה מועצת המובילים למובילים לחסום את הגישה לנמלים כמחאה על התייקרות מחירי הסולר


00:00 ,22.02.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בדצמבר 2003, בעקבות העלאת מחירי הסולר, יזמה מועצת המובילים מהלך של חסימת הנמלים, כאות מחאה. כתוצאה מכך, מקבוצת איסכור נמסר על נזק של 250,000 ₪

מחברת איסכור, יבואנית מהגדולות בישראל של מוצרי מתכת, נמסר כי בעקבות חסימת הגישה אל הנמלים על ידי המשאיות, נגרם לאיסכור נזק הנאמד בכ- 250 אלף ₪. כזכור, ב-23 לדצמבר 2003, הורתה מועצת המובילים למובילים לחסום את הגישה לנמלים כמחאה על התייקרות מחירי הסולר.

יש לציין כי כבר ב- 24 לחודש החליטה הנהלת מועצת המובילים, בהתערבותו של עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, לפתוח את החסימה שהחלה מספר ימים קודם. בן הרוש אז אמר כי השיקול לפתוח את החסימה נבע מתוך אחריות למשק וללקוחות.

מר אבי דגוביץ, מנהל הרכש והלוגיסטיקה באיסכור, ציין כי בנמל אשדוד פרקו האניות, מטען כללי שכלל גלילי פלדה, לוחות פלדה, פרופילי פלדה, ואלומיניום במשקל של 8000 טון. המטען אמור היה לצאת מהנמל במסירה ישירה, דהיינו פריקה מהאניה ישירות למשאיות. כתוצאה מכך שנמנע מהמשאיות להכנס לנמל, נפרק כל המטען של חברת איסכור, על הרציפים כסחורה עקיפה, והיא אוחסנה. לדבריו, הערכה ראשונית של הנזק שנגרם עומד על כ-250,000 ₪, מהמסירה העקיפה והאחסנה.

"איסכור עובדת כבר הרבה שנים עם מפעלי תובלה ועם מובילי אילת, והשרות לשביעות רצוננו לאורך כל השנים, וכשפנינו אליהם הם טענו שהמשאיות שלהם הגיעו לנמל אך נבצר מהם, ע"י מועצת המובילים להכנס לנמל. פנינו גם לרשות הנמלים והתשובה שקיבלנו שהנמל פרק את המטען ולכן אין לבוא בטענות אליו" אמר דגוביץ'.

סמנכ"ל איסכור פנה אז בבקשה אל גבי בן הרוש, מנכ"ל מוצעת המובילים, להפסיק את השביתה אך לא נענה. "בצורה כזו, אנו נופלים בין הכסאות, ובינתים אנו נושאים בנזק, עם חשבונות מיותרים של 250,000 ₪"..

איסכור הינה חברה באגוד המשתמשים בהובלה ימית, ואבי דגוביץ', שחבר בהנהלת האגוד, העלה את הנושא בישיבת הנהלת האגוד שנתקיימה בשבוע שעבר, גם בע"פ וגם בכתב. תשובת האיגוד היתה, שהדילמה שנוצרה בהחלט מובנת, והאגוד נמצא במבוכה, וזאת מכיון שאינו צד בענין. האיגוד פרסם בשעתו קריאה לבעלי המשאיות וביקש את הפסקת השביתה.
"בדרך כלל אנחנו באותו צד עם המובילים, אך במקרה זה נגרם לנו נזק עצום ואין אל מי לפנות" מסכם אבי דגוביץ.

אייל מלמוד, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, הרחיב ואמר כי בהרבה מהלכים פועל איגוד המשתמשים בהובלה ימית בשיתוף פעולה ביחד עם מועצת המובילים, אך כאן לדעתו טעה בן הרוש במהלכיו.

גבי בן הרוש, מנכ"ל מועצת המובילים, הגיב לפרסום ואמר : "תמוה בעינינו שדוקא באים אלינו בטענות. איפה כל השביתות של הנמלים שנמשכו 15 יום ו- 20 יום ? האם הנמלים זיכו מישהו ? אנחנו לא בעד שביתות, אך כשמשאיות עומדות 6-5 שעות בגלל העיצומים, האם מישהו פיצה אותנו על ההפסד ? אנחנו רוצים לעבוד וזה הכל".