מנכ"ל איגוד לשכות המסחר: ביטול ועדת החריגים במכס - אליבי מפוקפק להחרפת העיצומים

"טענותיו של יו"ר ועד עובדי המכס, אבי אדרי, לפיהן פעילות ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל הן שהביאו לביטול ועדת החריגים, הן חסרות שחר, מהוות אליבי מפוקפק להחרפת העיצומים ע"י עובדי המכס וניסיון בוטה להסיט את המיקוד מהנזקים הנגרמים לציבור לאפיקים אחרי


00:00 ,26.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אבי אדרי, יו"ר ועד עובדי המכס, בתגובה : "ועדת החריגים ממשיכה לפעול ולמאשרת שחרור על פי קריטריונים הומניטריים בלבד"

"טענותיו של יו"ר ועד עובדי המכס, אבי אדרי, לפיהן פעילות ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל הן שהביאו לביטול ועדת החריגים, הן חסרות שחר, מהוות אליבי מפוקפק להחרפת העיצומים ע"י עובדי המכס וניסיון בוטה להסיט את המיקוד מהנזקים הנגרמים לציבור לאפיקים אחרים". כך אמר יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר בתגובה להחרפת העיצומים של עובדי המכס ולקשיים המוערמים ע"י ועדת החריגים, הקובעת אילו מטענים יעוכבו ואילו ישוחררו מהמכס, והמופעלת ע"י עובדי המכס.

שוסטק הדגיש כי היועצים המשפטיים של איגוד לשכות המסחר פנו ליועצים המשפטיים של ההסתדרות וביקשו, שהכללים המנחים את ועדת החריגים יהיו שקיפים וברורים למשתמשים - היבואנים וסוכני המכס. זאת בהעדר כל נימוק או הסבר לגבי השיקולים המנחים את הוועדה בעת קבלת החלטות אם לשחרר או לעכב מטענים.

"במצב שנוצר סוכני המכס ובעלי המטענים מצויים בחוסר ודאות מוחלט ואינם מסוגלים לדעת מה יעלה בגורל המטענים המיובאים. חוסר ודאות זה גם מגביר את אי האימון בין המשתמשים לנותני השירותים, בעיקר מצד אלה שמטעניהם מעוכבים ונוכחים לדעת שמטענים דומים או זהים של מתחריהם משוחררים", אמר שוסטק.

"עדיף היה כמובן שהעיצומים יפסקו לחלוטין. אבל כל עוד הם נמשכים חשוב ובריא לכולם – המשתמשים ועובדי המכס - שהכללים המנחים אילו מטענים ישוחררו ואילו לא יהיו ברורים לכולם" סיכם שוסטק.


בתגובה, טוען מר אבי אדרי, יו"ר ועד עובדי המכס :
ראשית, ועדות החריגים במכס קיימות ופועלות והטענה שאינן פועלות היא פשוט אינה נכונה. הייתה טענה שאין לועדת החריגים של המכס קריטריונים ברורים לגבי אילו מהמטענים לשחרר, ושאנו לא פועלים בשקיפות וביושר בעת העיצומים. על כן, הוחלט שכדי שלא תהיינה טענות מסוג זה, הרי שועדת החריגים תמשיך לפעול ולשחרר לפי קריטריונים הומניטריים בלבד, כמו למשל שחרור תרופות, בע"ח, מזון מתכלה, רכבי נכים חלקי חילוף וגלגלי עזר לאוכלוסיית הנכים וכד'.