ארגון הגג של סוכני המכס : תמונת מצב לגבי השביתות

מר אמיר שני מציין כי המשמעות של שביתת עובדי האגף כלפי ציבור היבואנים היא לא רק בכך שאין קבלת קהל בבתי המכס באשדוד, נתב"ג חיפה ויפו אלא גם ובעיקר בעצירת תהליכי השחרור. בנוסף, חסימתן של מערכות השחרור, גורמת לכך שלא ניתן לשחרר משלוחים הדורשים טיפול מיוחד או


00:00 ,02.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים : "לאור המצב הסבוך בו נמצא המשק בימים אלה, רואה הנהלת הארגון לנכון להסביר לציבור לקוחותיהם של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים את מצב העניינים הקשה והמורכב אליו נקלעו מגזרי עמילות המכס והשילוח הבינלאומי, כפועל יוצא מעיצומי עובדי המדינה".

כידוע, על פי החלטת הוועדים ובגיבוי ההסתדרות פתחו אור ליום ב', עובדי המדינה, לרבות עובדי אגף המכס והמע"מ , בעיצומים. מר אמיר שני מציין כי המשמעות של שביתת עובדי האגף כלפי ציבור היבואנים היא לא רק בכך שאין קבלת קהל בבתי המכס באשדוד, נתב"ג חיפה ויפו אלא גם ובעיקר בעצירת תהליכי השחרור. בנוסף, חסימתן של מערכות השחרור, גורמת לכך שלא ניתן לשחרר משלוחים הדורשים טיפול מיוחד או דורשים את אישור המכס מראש.

עוד נמסר כי על פי ניסיון היומיים האחרונים, צמצמו עובדי המכס ביוזמתם את כמות הרשומונים המנותבת לתהליך השחרור המהיר ( תהליך ד' ), פעולה הגורמת, באופן מיידי, לעיכובים משמעותיים בהתרת טובין ממכס.

כמו כן :
  • קיימת בעיה לבצע בדיקות פיזיות בנמלים ושחרור המשלוחים מתעכב.
  • לא ניתן לקבל התרה מהמכס, לאחר ביצוע הבדיקה הפיזית.
  • קיים קושי רב בקבלת סגרי מכס בנמלי הים דבר המונע העברת מכולות לאחסנה במחסני ערובה.
  • מערך היצוא אשר עבד ביום הראשון לשביתה, שותק אתמול לחלוטין.
  • רשויות מוסמכות אחרות כמו משרד התמ"ס החקלאות ומשרד התחבורה, נמצאות גם הן בעיצומים דבר המכביד על השגת אישורים.
  • הנהלת ממ"ן הודיעה אמש כי במידה והעיצומים יימשכו, ייסתם המסוף ולא ניתן יהיה לאחסן בן סחורות.
הנהלת הארגון צופה, החל מהיום, החרפה נוספת בעיצומים ואולי אף שיתוק מוחלט של כל מערכות היבוא והיצוא. חברי הנהלת הארגון נמצאים בקשר שוטף עם הנהלת אגף המכס והמע"מ כדי לנסות ולבחון דרכים כדי לצמצם עד כמה שניתן את הנזקים למגזרי היבוא והיצוא.

מר אמיר שני אומר : "אנו מבינים את גודל המצוקה והקשיים הנובעים מגל העיצומים הנוכחי ומקווים כי גל זה יסתיים מהר ככל האפשר. אנו בטוחים כי, למרות הקשיים, עושים חברי ארגון הגג של סוכני המכס את המירב כדי לאפשר התרתם של מרבית המשלוחים אולם לצערנו, בגל העיצומים הנוכחי, קצרה ידינו מלהושיע".

הנהלת הארגון מקיימת, עם זאת, מגעים עם הנהלת רשות הנמלים וממ"ן כדי לנסות ולקבל הסכמתן למתן הנחה מדמי האחסנה, כאשר יסתיימו העיצומים.