ארגון הגג של סוכני המכס פרסם שורת הנחיות הנוגעות לבית המכס נתב"ג לקראת השביתה

ארגון הגג של סוכני המכס פרסם שורת הנחיות הנוגעות לבית המכס נתב"ג, לקראת השביתה הצפויה ב- 1.9.04; אמיר שני, יו"ר הארגון: "הנהלת האגף מתכוונת לבחון באופן רציף את הבעיות שיתעוררו ולתת לאותן בעיות מענה הולם כדי לצמצם את היקף הנזקים"


00:00 ,26.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס: "הנהלת האגף מתכוונת לבחון באופן רציף את הבעיות שיתעוררו ולתת לאותן בעיות מענה הולם כדי לצמצם את היקף הנזקים"

בעקבות כוונת ההסתדרות להשבית מגזרים חיוניים במשק, על רקע התוכנית הכלכלית של הממשלה ל – 2005, צפויים בין היתר גם עובדי המכס לשבות מכל פעילות החל מ- 1 בסטפטמבר. ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים עדכן כי, על פי הנתונים הידועים להם ובניגוד לעצומים שהיו בעבר, בתי המכס יהיו סגורים וכל התהליכים יהיו תהליכים סגורים.

ארגון הגג פירסם אמש שורה של הנחיות, הנוגעות לבית המכס נתב"ג, אותם מומלץ לקחת לתשומת לב בתקופה שנותרה עד מועד השביתה ובמהלכה. אמיר שני, יו"ר הארגון, ציין כי הנהלת אגף המכס תעשה ככול יכולתה כדי להפעיל שירותים נוספים במהלך השביתה הצפויה.

להלן ההנחיות :
  1. עד ה- 31.8.04 (יום ג' שעה: 12:00 בצהרים), במידה ויש טובין העונים לקריטריונים של טובין מאושרים לשחרור במסירה ישירה, וקיים צפי הגעה לימים הקרובים, יש להגיש בקשות למסירה ישירה כמקובל. יש לשים לב כי במסגרת נוהל שחרור במסירה ישירה ניתן יהיה לשחרר את כל המוצרים המוגדרים בהוראות התאמ"ו המאושרים לשחרור במסירה ישירה (רדיו אקטיבי, מוצרים בעלי ערך גבוה, בעלי חיים, הצלת חיי אדם, חלקי חילוף דחופים וכד'). יש ליידע את ציבור הלקוחות בדבר נוהל החירום הנ"ל .
  2. לא תהיה משמרת עובדי מכס באולם הנוסעים ולכן יש להימנע מלהביא טובין בליווי נוסע. היעדר עובדי מכס יימנע הנפקת תעודות עיכוב ולכן ההמלצה היא שכל הטובין יגיעו בכפוף לשטר מטען.
  3. משלוחים שיגיעו תחת קרנה – בשלב הזה אין פתרון.
  4. ייצוא – יש להקדים הוצאת משלוחי יצוא הנופלים תחת הקטגוריות: ייצוא מוחלט שלא תוצרת ישראל, ייצוא זמני לתיקון. את הייצוא יש לבצע לא יאוחר מיום ג' 31.8.04 בצהרים.
  5. חתימה על תעודות תנועה E.U.R.1 - לא יהיו חתימות על טופסי שוק.
  6. רשימונים לרש"פ לא ייבדקו.
  7. מטענים הנופלים לתהליך א' והמוגדרים ככאלה אשר נועדו להצלת חיי אדם ניתן לשחרר באמצעות משלוח בקשה בפקס למס. 9721626 - 03. המספר הנ"ל ייחל לפעול אך ורק ממועד פרוץ השביתה.
"הנהלת האגף מתכוונת לבחון באופן רציף את הבעיות שיתעוררו ולתת לאותן בעיות מענה הולם כדי לצמצם את היקף הנזקים. הנהלת המכס תנקוט בשורה של יוזמות, לרבות הוצאת צווי ריתוק, אשר יאפשרו את הרחבת קשת השירותים החיוניים", הוסיף אמיר שני.