תוספת סיכוני מלחמה לא תיכלל בערך לצרכי חישוב מכס

בעקבות פנייה של יו"ר אגוד המשתמשים בהובלה ימית- גד שפר ושל שלמה שרון- יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, להנהלת המכס ולרשות המיסים, החליטה היום הרשות לא להכליל בערך סחורות היבוא לצרכי מכס את התוספת החדשה לסיכוני מלחמה, הנגבית ע"י חברות הספנות


00:00 ,25.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

להערכת איגוד המשתמשים, תוספת סיכוני המלחמה נאמדת בכ-100 מיליון ₪ לחודש
 
בעקבות פנייה של יו"ר אגוד המשתמשים בהובלה ימית- גד שפר ושל שלמה שרון- יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, להנהלת המכס ולרשות המיסים, החליטה היום הרשות לא להכליל בערך סחורות היבוא לצרכי מכס את התוספת החדשה לסיכוני מלחמה, הנגבית ע"י חברות הספנות.
 
באיגוד המשמשים ציינו שתוספת זו, בשיעור של מאות דולרים למכולה, שהם תוספת של עשרות אחוזים לדמי ההובלה הימית, מהווה נטל כבד ביותר על היצואנים והיבואנים, בעלי המטענים המובילים בים. בינתיים, כדי להקטין במידת מה את הנזקים לבעלי המטענים, דרשו במשותף, איגוד המשתמשים בהובלה ימית וארגון הגג של סוכני המכס שלא להכליל בערך המטענים לצרכי מכס את התוספת המיוחדת.
 
"איגוד המשתמשים בהובלה ימית מתנגד לשיעורי התוספת הנגבית בשל העלאת הפרמיות לביטוח סיכוני מלחמה על גופי האניות. אנו סבורים שהם מופרזים", ציין גד שפר והוסיף כי חברות הספנות לא מספקות מידע לגבי אחוז ההעלאה בביטוח זה, מידע שהיה מאפשר בדיקה של סבירות התעריפים.
 
יתרה מכך, אגוד המשתמשים פנה לשר האוצר בבקשה כי לאור העלות האסטרונומית של התוספת לסיכוני מלחמה, תכריז הממשלה כי היא לוקחת על עצמה את ביטוח סיכוני המלחמה לאניות המגיעות לנמלי ישראל. לדעת האיגוד, אין סיכוי שחברות הספנות ומבטחיהן בחו"ל יסכימו לשלם עבור ביטוח זה דרך חברת הביטוח הממשלתית "ענבל", כפי שמוצע ע"י הממשלה.