שני למלמוד: המשלחים פועלים בשקיפות מלאה ובהתאם לחיובים הנקבעים ע"י חברות הספנות

יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס הגיב לקריאתו של יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית להנחות משלחים להקפיד על חיוב נכון של לקוחותיהם בסעיפי החיוב שנוצרו בעקבות השביתה; שני: במקרים רבים בהם הוטלו חיובים נאלצו חברי הארגון לספוג את ההפרש מאחר וכבר מסרו ללקוחות את פקו


00:00 ,25.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס הגיב לקריאתו של יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית להנחות משלחים להקפיד על חיוב נכון של לקוחותיהם בסעיפי החיוב שנוצרו בעקבות השביתה; שני: במקרים רבים בהם הוטלו חיובים נאלצו חברי הארגון לספוג את ההפרש מאחר וכבר מסרו ללקוחות את פקודת המסירה

"החיובים אותם מנית במכתבך אין להם ולא כלום עם חברי ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, כולם פרי החלטתם של בעלי האוניות או סוכניהם", השיב אמיר שני (בתמונה), יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, על פנייתו של אייל מלמוד, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, בה קרא מלמוד להנחות משלחים בינ"ל להקפיד על חיוב נכון של לקוחותיהם בסעיפי החיוב שנוצרו בעקבות השביתה.

פנייתו של מלמוד עוררה כעס בארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים. אמיר שני מתח ביקורת על העדפתו של מלמוד לשלוח מכתב במקום לזמן פגישה ולהגיע להבנות ושיתוף פעולה, "לטובת כולם".

"חברי ארגון הגג פועלים בשקיפות מלאה ומחייבים הלקוחות על פי ובהתאם לחיובים הנקבעים על ידי חברות הספנות. יתר על כן, במקרים רבים בהם הוטלו חיובים בגין המתנה או, לחילופין, שונה המחיר הראשוני, נאלצו חברי הארגון לספוג את ההפרש מאחר וכבר מסרו ללקוחות את פקודת המסירה", כתב שני.

יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס, המייצג גוף הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר, הביע במכתבו פליאה רבה על כך שדוקא יו"ר איגוד המשתמשים, המייצג גוף הפועל במסגרת לשכת המסחר חיפה ואף הוא חלק מאיגוד לשכות המסחר, יוצא במכתבו בעצם כנגד חברים בלשכות המסחר השונות. "אינני מבין מדוע גילית הבנה למצוקותיהן של חברות הספנות אשר חיובים חריגים שלהם נתקבלו על ידך ללא עוררין אך הינך יוצא כנגד חברי ארגון הגג אשר רובם המכריע חברים בלשכות המסחר" .

שני התייחס לנזקים הרבים שנגרמו לחברות השילוח הבינלאומי במהלך השביתה, אשר, לדבריו, אינן יכולות כדוגמת סוכני האוניות, להעלות תעריפים למרות ההוצאות הרבות אתן נדרשו החברות להתמודד במהלך התקופה האחרונה.

במכתבו מה- 19 באוגוסט, הציע מלמוד שבכל מקרה של חיובים שנוצרו עקב השביתה, בחשבון המטענים עבור מכולות שלמות, תהיה זהות ושקיפות מלאה בהעברת החיוב על ידי המשלחים, מחשבון המטענים של סוכני האניה/חברות הספנות לחשבון המטענים של המשלח ללקוחותיו. בהקשר למטענים חלקיים (LCL), הציע מלמוד לאמץ נוסחה שלפיה מטען LCL יחושב לפי 1/15 לטון W/M בכל חיוב שנוצר עקב השביתה. הוא אף הציע שהמינימום לשטר מטען יעמוד על 5$.

"ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים אימץ מאז ומתמיד את ההנחה כי ציבור המשלחים הבינלאומיים רואה בראייה כוללת את טובת לקוחותיו וחשובה לו רמת וטיב השירות הניתן ולכן חזקה על החברות השילוח שלא יחייבו את הלקוחות מעל ומעבר למקובל", סיים שני את מכתבו.