שלמה שרון מביע הערכה לשירותי מכס חיפה

במלאת חודש למלחמה בצפון העביר יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מכתב הערכה למנהל מכס חיפה ועובדיו על היחס המשביע רצון על אף המתכונת המצומצמת בה עבד בית המכס


00:00 ,10.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

במלאת חודש למלחמה בצפון העביר יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מכתב הערכה למנהל מכס חיפה ועובדיו על היחס המשביע רצון על אף המתכונת המצומצמת בה עבד בית המכס
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, העביר היום מכתב למנהל מכס חיפה, מר רוני בר סיני, ובו הוא מביע את שביעות רצונו מהתארגנות הנהלת מכס חיפה ועובדי התחנה ויכולתם לשמר את רמת השירות בתנאים קשים למרות ועל אף האיום המתמיד של טילי קטיושה אשר נחתו על העיר בכלל ובאזור הנמל בפרט. עותקים מהמכתב הועברו לאוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, עמי סגל, ראש מינהל המכס ודב מרום, מנכ"ל איגוד המשתמשים.
"ברצוני" כותב שרון, "להביע את הערכתנו לכל עובד ועובד בתחנה ואבקשך לידע אותם על כך. אני תקווה כי 'הימים הנוראים' יהיו מאחורינו וכי במהרה תחזור התחנה למעגל עבודה סביר".
 
שרון מציין כי למעט בימים בהם היה בית המכס סגור, כל התיקים שנדרשו להגשה פיזית טופלו בבית המכס אשדוד. "למרות הלחץ הכבד שנוצר במכס אשדוד", כותב שרון, "זכו משלוחים אשר שהו בנמל חיפה ליחס מועדף ושוחררו לשביעות רצון סוכני המכס והיבואנים".
 
"עם החזרה לעבודה במתכונת מצומצמת", כותב שרון, "אפשרו עובדי מכס חיפה, תוך גילוי הבנה לצורכי המגזר התעשייתי והעסקי, מעבר רציף של מכולות לאשדוד והתרתם בפרקי זמן קצרים".
 
שלמה שרון מוסיף וכותב כי "במהלך התקופה בה עבד מכס חיפה במתכונת מצומצמת, טופלו המשלוחים המסחריים לשביעות רצוננו המלאה ולא נשאר דבר ללא מענה. יתר על כן, ברצוני להדגיש כי קריאות טלפוניות נענו תוך פרק זמן קצר ולשביעות רצון קהיליית סוכני המכס".
 
שרון מציין כי "למרות המתכונת המצומצמת הצליחו העובדים לתת מענה גם לשחרור חפצים אישיים ובכך חסכו עוגמת נפש רבה מציבור העולים החדשים אשר הגיעו ארצה לפני תחילת המערכה והמתינו בקוצר רוח למטעניהם".
 
שרון מתייחס גם במכתבו לנושא הבדיקות וכותב כי "מן הראוי לציין ולהדגיש כי בימים בהם התנהלה עבודה חלקית בתחנה, נתנו הבודקים מענה סביר במחסן 3.
 
יחד עם זאת, מציין שרון, נשארה בעיה בלתי פתירה של בדיקות במסוף אוברסיז חיפה שלגביו "עד היום לא נמצא פתרון הולם".