שלמה שרון לעוזני: יש להעניק פטור מוחלט מתשלום אחסנה למשך 8 ימי עבודה

יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס טוען במכתב שהיפנה לעוזני כי העיכובים בהוצאת מכולות מהרציפים המערבי והמזרחי נגרמים בשל בעיות ציוד ומיחשוב עליהם אחראי הנמל. נמל חיפה בתגובה: נקיים דיון בנושא ונחליט


00:00 ,03.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס טוען במכתב שהיפנה לעוזני כי העיכובים בהוצאת מכולות מהרציפים המערבי והמזרחי נגרמים בשל בעיות ציוד ומיחשוב עליהם אחראי הנמל. נמל חיפה בתגובה: נקיים דיון בנושא ונחליט
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, פנה אתמול אל עמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, במכתב אליו מכותבים גם יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה דוד חרמש, גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ועמי סגל, ראש מינהל המכס המשמש גם כחבר דירקטוריון בחברת נמל חיפה.

יו"ר ארגון הגג טוען במכתבו כי "יהיה זה נכון וצודק לו החליטה הנהלת הנמל, לתקופה הקרובה, להעניק למכולות המעוכבות בנמל פטור מוחלט מתשלום אחסנה לפרק זמן של 8 ימי עבודה", וזאת לאור חוסר האונים שמגלה הנהלת הנמל ולאור הנזקים הכבדים הנגרמים למשק.
 
כמו כן, שרון הדגיש במכתבו כי בעיות התפעול המתמשכות של הנמל גורמות, במישרין, גם להוצאות ישירות אחרות כמו תשלום דמי השהייה לחברות הספנות, עבור אותן מכולות אשר הוצאתן עוכבה על ידי הנמל.
 
"העיכובים הממושכים בהוצאת מכולות מהרציף המערבי ומהרציף המזרחי, לצד העובדה כי הנמל גורם להמתנות יתר של משאיות, מהווים גם יחד עלות כספית כבדה ובלתי סבירה לחלוטין לכל לקוחות הנמל", כותב מר שרון. לדברי שרון, הדבר מעכב לא רק את מסירת המכולות המלאות ללקוחות הסופיים, על כל המשתמע מכך, אלא גם הוצאת מכולות גרופז' למסוף העורפי.
 
יו"ר ארגון הגג מציין במכתבו כי "יש לצפות לכך שהנהלת הנמל תשקול לפצות את ציבור המשתמשים ולבטל את חיובי האחסנה למכולות שלא נמשכו מהנמל במסגרת ארבעת ימי הפטור", וזאת בשל העובדה כי העיכובים שנוצרו בהוצאת המכולות הינם פועל יוצא מבעיות ציוד או מחשוב עליהם אחראי הנמל.
 
שרון ציין במכתבו לעוזני כי הוא פונה אליו בעקבות שורה ארוכה של תלונות בגין "עיכובים בלתי סבירים המונעים הוצאת מכולות מהרציפים", כלשון המכתב, המופנות אליו מסוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.

מהנהלת נמל חיפה נמסר בתגובה: קיבלנו את המכתב אתמול בצהריים, אנו נקיים דיון בנושא ולאחריו נחליט.