ר/ח איתן רפפורט, נשיא לשכת הספנות, בתגובה לסוגיית עיקוב המכולות השטחי הרשות

בעקבות הדרישה שהופנתה בכתב אל ר/ח איתן רפפורט, נשיא לשכת הספנות, על ידי משרד עו"ד גרוסמן בשם ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ובשם לשכות סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בחיפה ובאזור המרכז אל לשכת הספנות הישראלית, כארגון המייצג את סוכני ה


00:00 ,21.07.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
בעקבות הדרישה שהופנתה בכתב אל ר/ח איתן רפפורט, נשיא לשכת הספנות, על ידי משרד עו'ד גרוסמן בשם ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ובשם לשכות סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בחיפה ובאזור המרכז אל לשכת הספנות הישראלית, כארגון המייצג את סוכני האניה בישראל, להלן תגובתו של מר רפפורט.
 
כזכור, הדרישה הופנתה אל מר איתן רפפורט, נשיא לשכת הספנות, ומדברת על כך שאלפי מכולות שנמסרו ליבואנים מעוכבות במחסום קרני היות וגורמי ביטחון בישראל אינם מתירים השבתם לישראל. כתוצאה מכך נגרמים נזקים לספנות, ולפי המכתב שהופנה אל מר איתן רפפורט נעשה ניסיון מצד סוכני האניה לחייב את סוכני המכס בגין הנזק שנגרם עקב עיכובן של המכולות.
 
מר איתן ררפורט בתגובתו מציין כי על פי פנייתו של עו"ד גרוסמן אליו, כנראה מדובר בחילוקי דעות שבין סוכני מכס ומשלחים מסויימים לבין סוכן(י) אניות מסויים(ים). עוד מוסיף ר/ח רפפורט כי כענין שבעקרון, אין הלשכה מתערבת בחילוקי דעות כאלה, הן מפני שמעמדה אינו מאפשר זאת והן מפני שאין זה ראוי לעשות כן.
 
מר איתן רפפורט מוסיף ואומר : "סוכני האניות המאוגדים במסגרת הלשכה מנהלים את ענייניהם, ואת עניינם של בעלי וחוכרי אניות שהם פועלים בשמם, לפי הבנתם ובכפוף כמובן להוראות החוק. מכאן, שאין זה מתקבל על הדעת כי הלשכה תתערב בשיקוליהם העסקיים של סוכני האניות ותורה להם באיזה דרך לפעול".
 
על פי מר רפפורט, הנושא מוכר ללשכת הספנות והיא פועלת לפתרון הבעיה.