קריאה להחלפת היטל ה – THC

בצעד יוצא דופן קרא מנכ"ל חברת HPH, הנחשבת לחברה הגדולה בעולם לניהול נמלי מכולות, להחליף את היטל ה – THC הנהוג בעולם הרחב, בתשלום אחר המכונה FREIGHT SHIPMENT CONTRIBUTION ( תרומה לדמי ההובלה ). לפי הצעת המנכ"ל ה"תרומה" לדמי ההובלה תכוסה באופן שווה על ידי ה


00:00 ,20.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בצעד יוצא דופן קרא מנכ"ל חברת HPH - Hutchison Port Holdings, הנחשבת לחברה הגדולה בעולם לניהול נמלי מכולות, להחליף את היטל ה – THC הנהוג בעולם הרחב, בתשלום אחר המכונה FREIGHT SHIPMENT CONTRIBUTION ( תרומה לדמי ההובלה ). לפי הצעת המנכ"ל ה"תרומה" לדמי ההובלה תכוסה באופן שווה על ידי השוגרים והנשגרים.

העלייה החדה בהיטלי הנמל הנוכחיים, בשנים האחרונות, גרמו לדבריו למורת רוח רבה בקרב השוגרים והנשגרים המעוניינים לקבל מידע מדויק בדבר הסעיפים מהם מורכב ההיטל וכי חברות הספנות אינן נוהגות, מסיבות השמורות עימן, לנדב כל מידע בנושא.

מנכ"ל חברת HPH הוסיף וציין כי שקיפות בכל הנוגע לדרך חישוב ההיטל היא הבסיס להשבת אמונו של המשתמש בשירותי הספנות. זאת ועוד, העדר מידע מדויק בדבר דרך חישוב ההיטל הביא לדרישת ארגוני המשתמשים בעולם להעלות דרישות לביטולו המוחלט של ההיטל .

מנכ"ל חברת HPH הוסיף כי בשל חוסר שביעות הרצון הרבה אותה מפגינים המשתמשים בכל הנוגע ל – THC מומלץ כי חברות הספנות תגענה למסקנה כי עליהן לבצע בדק בית חשיבתי אשר יביא לכך שעלויות הנמל ועלויות אחרות תתחלקנה שווה בשווה בין המוכר לקונה וכי רק בצורה כזו ניתן יהיה לנהל קווי ספנות באופן סביר.

איגודי המשתמשים במזרח הרחוק מיהרו להגיב להצעה. אחת התגובות קבעה נחרצות כי על חברות הספנות להרוויח מדמי הובלה ולא מהיטלים וכי מוטב שתעריפי ההובלה עצמם יעלו וירדו לפי רמות הביקוש וההיצע.

הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.