צוק: נמל אשדוד אינו מנצל התשתיות העומדות לרשותו

נשיא לשכת הספנות היפנה מכתב לאיריס שטרק ובו דרישה כי הנמל יעמיד לטובת המשתמשים ציוד וכוח אדם באופן שיבטיח את הפעלת הנמל במשך 3 משמרות מלאות בכל ימות השבוע ובמלוא הצוותים


00:00 ,19.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות היפנה מכתב לאיריס שטרק ובו דרישה כי הנמל יעמיד לטובת המשתמשים ציוד וכוח אדם  באופן שיבטיח את הפעלת הנמל במשך 3 משמרות מלאות בכל ימות השבוע ובמלוא הצוותים
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, היפנה שלשום מכתב לאיריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד ובו הוא טוען כי נמל אשדוד אינו מנצל את התשתיות שעומדות לרשותו לטובת ציבור משתמשי הנמלים והספנות.
 
לטענת צוק, אשר כותב את הדברים במכתב שעותקים ממנו הופנו לשרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה הימית, גבי בן הרוש, יו"ר ארגון המובילים והמסיעים, צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים, ושוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד בע"מ, " רציפים מושבתים מעבודה, אוניות אינן מקבלות הצוותים בכמות הנדרשת וחלק ניכר מציוד הנמל מושבת מעבודה וזאת כאשר מחוץ לנמל ובתוכו ממתינות אוניות".
 
צוק טוען כי ציוד תפעול בסיסי ביותר כמו גוררים, מלגזות וכיו"ב "חסרים עד עצם היום הזה ואלה הקיימים אינם מתוקנים בזמן ובדחיפות הדרושה".
 
כתוצאה מכך, טוען צוק, "עברנו השנה את אחת מתקופות ההמתנה הגרועות שידענו מעודנו והיטלי הצפיפות המושתים על המשק כיום הם מהגבוהים שידענו מעולם ומשקפים רק חלקית את אוזלת היד עליה אנו מתריעים מאז תחילת 2005".
 
צוק כותב במכתבו כי חברי לשכת הספנות דורשים כי לקראת העונה הבאה ההולכת ומתקרבת, יעמיד נמל אשדוד לטובת המשתמשים ציוד וכוח אדם ואת כל המשאבים הנדרשים, בכמות  שתאפשר הפעלתו ביעילות במשך 3 משמרות מלאות בכל ימות השבוע ובמלוא הצוותים הנדרשים על ידי הספנות והלקוחות, בדומה לנמלים אחרים במדינות מפותחות כמו מדינת ישראל".
 
צוק מציין כי על הנהלת הנמל להפנים לקחים ולהפיק מסקנות מטעויות שנעשו בעבר – להיערך באופן נכון לקראת יום המחר. צוק כותב לשטרק כי "להערכתנו הנמל טרם הפנים אחריותו וחובתו להתארגנות כזו".
 
טרם נמסרה תגובת חברת נמל אשדוד לדברים.