פורום המשתמשים בהובלה ימית מאיים בתביעה לפיצוי נזקי השביתה

פורום המשתמשים בהובלה ימית נערך להגשת תביעת נזיקין כנגד מדינת ישראל, בגין הנזקים הנגרמים לחבריו כתוצאה מהעיצומים והשבתת המשק, בעיקר בכל הקשור להפעלת המכס. הפורום מסר הודעה על החלטתו, במכתב ששוגר אתמול אל שר האוצר בנימין נתניהו, מטעמה של לשכת התיאום של האר


00:00 ,08.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
פורום המשתמשים בהובלה ימית נערך להגשת תביעת נזיקין כנגד מדינת ישראל, בגין הנזקים הנגרמים לחבריו כתוצאה מהעיצומים והשבתת המשק, בעיקר בכל הקשור להפעלת המכס. הפורום מסר הודעה על החלטתו, במכתב ששוגר אתמול אל שר האוצר בנימין נתניהו, מטעמה של לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, עליו חתומים נשיא התאחדות התעשיינים עודד טירה, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית אייל מלמוד, נשיא אגוד לשכות המסחר אוריאל לין, יו"ר לשכת הספנות איתן רפפורט, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש ויו"ר מכון הייצוא הישראלי שרגא ברוש.

במכתב מקדים אל ראש הממשלה , דורשים ראשי לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, כי ראש הממשלה יתקין תקנות לשעת חירום, על מנת למנוע שביתה במגזר הפרטי ובאותם חלקים במגזר הציבורי המאפשרים את פעילותו התקינה של המגזר הפרטי. המשתמשים אומדים בהערכה זהירה, כי ההיקף הכספי של הסחורות המעוקבות בנמלי הים והאויר הינו סכום של יותר מ-500 מיליון שקל.

הפורום מסר עוד כי "יחד עם זאת, פורום המשתמשים בהובלה ימית שוקל הגשת תביעת נזיקין כנגד מדינת ישראל (משרד האוצר, אגף המכס והמע"מ), בגין הנזקים הכבדים שנגרמים לחבריו, וזאת, בשל אי נקיטת האמצעים החוקיים העומדים לרשות המדינה, כגון: הוצאת צווי ריתוק ו/או נקיטת הליכים משפטיים כנגד השובתים. אי נקיטת ההליכים מסכנת קיומם של מפעלים, כאשר המצב חמור שבעתיים על רקע העיצומים בנמלים, שזה עתה נסתיימו".

כמו כן, דורש הפורום לאפשר בהוראת שעה לחבריו היבואנים והיצואנים, להעביר סחורות בנמלים בתמורה להצהרה על סוג הטובין וכמותו והפקדת שיק בערך הטובין המוצהר.