תעלת פנמה: הצעה לשינוי במבנה האגרה

מבנה האגרות הנוכחי של תעלת פנמה, אשר היה בתוקף מאז 1 אפריל 2016, מחייב כל קטע מעבר במחיר מבוסס על יחידות מדידה שונות. רשות התעלה: יש לספק לתעשייה תמריצים נוספים


11:54 ,04.06.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות תעלת פנמה (ACP) פרסמה הצעה לשינוי במבנה האגרה הנוכחי שלה, לפיה הנתיב הימי ימשיך לאפשר אספקת שירות תחרותי ללקוחות. פרסום ההצעה מסמן תחילתה של תקופת התייעצות רשמית עם אנשי התעשייה למשך 30 יום.

 

מתעלמת פנמה נמסר כי במהלך החודשים האחרונים מנהל רשות תעלת פנמה, חורחה קוויג'אנו,  ובכירים ברשות נפגשו עם לקוחות תעלת פנמה ונציגי התעשייה באירופה, אסיה וצפון אמריקה לדון בשינויים המוצעים. "המפגשים עם לקוחות באסיה, אירופה וצפון אמריקה היו בעלי ערך רב במתן הבנה מעמיקה יותר של התעשייה כיום, האתגרים הניצבים בפני פלחי השוק השונים, והביקוש הצפוי למעברים החדשים בתעלה", אמר קוויג'אנו.

 

מבנה האגרות הנוכחי של תעלת פנמה, אשר היה בתוקף מאז 1 אפריל 2016, מחייב כל קטע מעבר  במחיר מבוסס על יחידות מדידה שונות. לדוגמה, חישוב האגרה של מטען כללי יהיו מבוססים על קיבולת tonnage dieweight ועל טון מטרי של המטען; חיוב מכליות גז LNG ו-LPG מבוסס על מטר מעוקב; מכליות נמדדות ומתומחרות על מערכת המדידה אוניברסלית פנמה (PC / UMS) טון מטרי של מטען; אניות מכולה נמדדות ומתומחרות לפי TEUs. מבנה האגרה הנוכחי כולל גם, לראשונה, תכנית נאמנות ללקוחות ממגזר אניות המכולה, לפיו לקוחות שמשתמשים בתעלה באופן תכוף יקבלו מחירים מיוחדים ברגע שיגיעו לנפח מכולות מסוים.

 

מרשות תעלת פנמה נמסר כי לאחר ניתוח מעמיק של המשוב שהתקבל במהלך הפגישות עם הלקוחות, והשימוש והתפוקה המעברים המורחבים בתעלה, הגיעה הנהלת רשות התעלה כי למסקנה יש צורך לספק תמריצים נוספים למגזר המכולות – המגזר העיקרי המשתמש במעברים החדשים עד כה, לשנות את מבנה האגרה עבור אניות LPG ו-LNG וכן לסווג מחדש את מבנה האגרות עבור אניות מטען כללי.

 

ההצעה עם מבנה התעריפים החד פתוחה להערות הציבור עד ה-5 ביולי, תאריך שבו יתקיים דיון ציבורי בנושא. מועד ביצוע השינויים במבנה האגרה מתוכנן ליום 1 באוקטובר 2017.