סוכני המכס: חברות הספנות בישראל פועלות בניגוד להנחיות המכס האירופי

ארגון התאגידים של סוכני המכס פנה ללשכת הספנות בדרישה שסוכני האוניות יציגו לוחות זמנים ריאליים לסגירת משלוחים לאירופה. לטענתם, עתה הם נאלצים להמכיל המכולות כחמישה ימים לפני מועד ההפלגה


00:00 ,27.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בימים האחרונים הביע ארגון התאגידים של סוכני המכס מורת רוח לנוכח העובדה שלטענתו, קיימת חוסר אחידות בקרב סוכני האוניות בישראל בכל הנוגע ליישום הנחיות המכס האירופאי.

בפניית הארגון לנשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, הביעו סוכני המכס דרישה חד משמעית שסוכני האוניות ישנו את לוחות הזמנים לסגירת האוניות בייצוא לנמלי אירופה ויציגו לוחות זמניים ריאליים לגבי תאריכי הסגירות בנמלי ישראל. סוכני המכס טוענים שמאחר ונמלי ישראל הוכרו כנמלים קרובים, לא חלה על משלוחי הייצוא מישראל החובה לעמוד בדרישה לשדר את מצהר האוניה 24 שעות לפני מועד ההפלגה.

בפנייתם לצוק הדגישו כי, אין כל ערעור על זכותם כסוכני מכס ומשלחים בינלאומיים להגיש את מסמכי הייצוא הסופיים על פי לוחות הזמניים שנקבעו בתקנות אותן הוציא האיחוד האירופי, קרי שעתיים לפני פקידת האוניה את הנמל האירופאי הראשון.

עוד צירפו סוכני המכס בפנייתם כדוגמה את דרישתה של אחת מחברות הספנות הגדולות לקבל מסמכים סופיים 48 שעות לפני הגעת האוניה ועקב כך, לטענת סוכני המכס, מחויבים היצואנים להמכיל את המכולות חמישה עד שישה ימי אחסנה לפני מועד ההפלגה, וזאת בעלות של לפחות יומיים בתשלום של 100 שקלים למכולת 20 רגל ו-152 שקלים למכולת 40 רגל לכל יום אחסנה בנמל.

מלשכת הספנות נמסר בתגובה כי, לאור טענות סוכני המכס ופניית הארגון ללשכת הספנות הפיץ נשיא הלשכה, צוק, את תלונתם בחוזר לידיעת כל החברים. יחד עם זאת הם מדגישים כי, חברי הלשכה פועלים בהתאם להנחיות ולנוהלים כפי שנקבעו להם על ידי החברות אותן הם מייצגים.