סוכני המכס: עיכובים ונזקים בשחרור טובין עקב שידור נתונים שגויים על ידי סוכני האוניות

סוכני המכס: מידע שגוי הנובע מסוכן האונייה, מהווה גורם עלות ישיר לבעלי המטענים אשר אינם יכולים לקבל סחורתם; נשיא לשכת הספנות: רוב הטעויות נובעות מהזנת מספרי זיהוי שגויים של היבואנים, או מהזנת קודי פריט שגויים. לצערי, סוכני האניה אינם אחראים על נכונות הקודי


00:00 ,11.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

סוכני המכס: מידע שגוי הנובע מסוכן האונייה, מהווה גורם עלות ישיר לבעלי המטענים אשר אינם יכולים לקבל סחורתם; נשיא לשכת הספנות: רוב הטעויות נובעות מהזנת מספרי זיהוי שגויים של היבואנים, או מהזנת קודי פריט שגויים. לצערי, סוכני האניה אינם אחראים על נכונות הקודים הללו
 
ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס, שיגר בשבוע שעבר מכתב תלונה אל נשיא לשכת הספנות, מר נחום גנצרסקי. ארגון הגג מתריע על כך שלמרות שבמהלך 18 החודשים האחרונים שקדו סוכני האונייה על התקנת והטמעת מערכות שידור אלקטרוניות למניפסטים ופקודות מסירה, הרי שנגרמים עיכובים ונזקים בשחרור הטובין עקב שידור נתונים שגויים על ידי סוכני האניות.
 
"הבנו לכל אורך התקופה כי התוכנות נבדקו נוסו ושופרו וכי היציאה לדרך קלה ואינה כרוכה בבעיות. לצערנו המציאות ביומיים האחרונים טפחה על פנינו עת הסתבר כי לא רק שחלק מהמערכות אינן מתפקדות אלא גם מוציאות מידע שגוי", כתב פינטוב.
 
הוא הוסיף כי "מידע שגוי הנובע מסוכן האונייה, מהווה גורם עלות ישיר לבעלי המטענים אשר אינם יכולים לקבל סחורתם ונדרשים לשאת בתשלומי אחסנה בלתי צפויים. האם טעויות כאלו תכוסינה על ידי סוכני האונייה ?"
 
מנכ"ל ארגון הגג הביע את אכזבתו על כך, שלדבריו, סוכני האונייה לא טרחו לבצע פיילוטים ולבחון את נקודות החולשה.
 
הוא קרא לגנצרסקי לבחון הנושא לעומקו ולהודיע בהקדם מתי להערכת לשכת הספנות תפעלנה המערכות באופן מלא.
 
המכתב נשלח עם העתקים אל עמי סגל – סגן מנהל המכס, ראובן מלצר – מנהל תחום בכיר, ישראל ברילנשטיין מכס חיפה.


להלן תגובתו של נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות הישראלית:
"למיטב ידיעתי, רוב הטעויות נובעות מהזנת מספרי זיהוי שגויים של היבואנים, או מהזנת קודי פריט שגויים. לצערי, סוכני האניה אינם אחראים על נכונות הקודים הללו, אלא היבואנים המחוייבים למסור אותם אל הספקים שלהם, על מנת שאלו יזינו אותם בהצהרת הטעינה המועברת אל הנציגות המקומית של חברת הספנות בנמל הטעינה. אגף המכס הוציא מספר מכתבים בנושא אל סוכני המכס. אנו, לשכת הספנות הישראלית, מוכנים לסייע בכל עת לטובת מציאת פתרונות אפשריים".