סוכני המכס מתלוננים: קריסה מוחלטת של מרכז המידע בצים

יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס למנכ"ל צים: מוקד המידע של צים אינו מסוגל להתמודד עם לחץ הפניות; צים בתגובה: אנו מאמינים כי בקרוב נוכל לחזור לימי עבודה שגרתיים, להתגבר על העלייה החדה בפניות ולחזור לרמת השירות המעולה לה זוכים לקוחותינו


00:00 ,01.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס למנכ"ל צים: מוקד המידע של צים אינו מסוגל להתמודד עם לחץ הפניות, בעיקר בשל מיעוט עובדים והעדר תשתית מתאימה; צים בתגובה: אנו מאמינים כי בקרוב נוכל לחזור לימי עבודה שגרתיים, להתגבר על העלייה החדה בפניות ולחזור לרמת השירות המעולה לה זוכים לקוחותינו

אמיר שני (בתמונה), יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, שיגר הבוקר מכתב תלונה למנכ"ל צים ד"ר יורם זבה בשל תלונות רבות של סוכני מכס ומשלחים על רמת שירות ירודה במרכז המידע של צים, במהלך השבועות האחרונים.

לדברי שני, הוא פנה למנכ"ל צים - ד"ר יורם זבה בבקשה כי ינקטו הצעדים הדרושים כדי להיטיב עם רמת השירות הניתנת ללקוחות באמצעות מרכז המידע אותו מפעילה חברת צים בחיפה, כבר בחודש שעבר. אולם, לצערו, לא רק שלא נתקבלה כל התייחסות לפנייתו אלא גם שבימים האחרונים התקבלו דיווחים רבים על "קריסה מוחלטת" של השירות, אשר, לטענתו, אינו מסוגל להתמודד עם לחץ הפניות, בעיקר בשל מיעוט עובדים והעדר תשתית מתאימה.

יו"ר ארגון הגג כתב למנכ"ל צים כי לאחרונה החלו, בנוסף, להצטבר תלונות רבות גם בסוגיית מיקומה הפיזי של התשתית הנהולית והתפעולית של מחלקות היבוא והיצוא של חברת מ. דיזינגוף - הרחק ממרכז העסקים והמסחר של חיפה והרחק מנותני שירותי יצוא ויבוא אחרים כמו משרד התמ"ס, המכס ורשות הנמלים.

"המיקום הנוכחי מקשה על העבודה היומית של סוכני המכס ופוגע פגיעה בלתי הפיכה ברמת השירות הניתן לציבור המשתמשים בכלל והיצואנים בפרט. זאת ועוד, המשרד הקטן אשר הושאר מאחור כחוליית קישור והמהווה עבורנו את פניה של החברה הלאומית אינו עומד כלל במשימה. צוות העובדים ממורמר ולנציגי סוכני המכס המגיעים לקבל שירות והנאלצים להמתין שעות, אין מקום המתנה ראוי בימי הקיץ החמים", כתב שני.

עוד ציין שני במכתבו כי בהעדר כל התייחסות לפניותיו ולאור החלטת צים לנתק עצמה ממדינת ישראל על ידי הוצאת השם ישראל משמה המקורי, "האם עלינו להבין כי סר חינו של השוק הישראלי וכי אבד אצלכם הרצון לשרת את השוק ברמה הטובה והיעילה לה הייתם רגילים ?"

המכתב נשלח עם העתקים לעודד טירה - נשיא התאחדות התעשיינים, אייל מלמוד - יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, אוריאל לין - נשיא איגוד לשכות המסחר, וחיליק אסיה - מנכ"ל מכון היצוא.


צים: בקרוב נוכל לחזור לרמת שירות מעולה לה רגילים הלקוחות

דובר חברת צים מוסר בתגובה כי מרכז השירות של צים מקבל כ- 2500 פניות ביום רגיל, ללא שביתה, ועונה ל- 35% מהן באופן מיידי. לדבריו, בתקופה של השביתה הארוכה בנמלים ולאחריה, מספר הפניות עלה ל- 6000 ליום.

"המערכת אינה יכולה להיענות באופן מלא לכל הפניות בקצב בו היא עונה בימים שבשגרה. יתר על כן, אין באפשרותנו להגדיל באופן מיידי את מספר נציגי הטלמרקטינג משום שנציגים אלה דורשים הכשרה והדרכה לתפקיד כדי לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחות".

"אנו מאמינים כי בקרוב נוכל לחזור לימי עבודה שגרתיים, להתגבר על העלייה החדה בפניות ולחזור לרמת השירות המעולה לה זוכים לקוחותינו ואליה הם רגילים", סיכם דובר צים.