סוכני המכס לצים: תפקודה של תחנת השירות העורפית של צים כלל אינו קשור בשביתה

הבוקר שיגר אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס, מכתב נוסף לנהלת צים בו טען כי לסוגיית תפקודו של מרכז השירות העורפי אין כלל קשר לשביתה שהייתה; ד"ר זבה בתגובה: צים תמשיך לפעול על מנת להעניק ללקוחות את השירות הטוב והאיכותי ביותר אליו הם מורגלים בחברה


00:00 ,05.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הבוקר שיגר אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס, מכתב נוסף לנהלת צים בו טען כי לסוגיית תפקודו של מרכז השירות העורפי אין כלל קשר לשביתה שהייתה; ד"ר זבה בתגובה: צים תמשיך לפעול על מנת להעניק ללקוחות את השירות הטוב והאיכותי ביותר אליו הם מורגלים בחברה
 
חילופי המכתבים בין ארגון הגג של סוכני המכס לבין הנהלת צים, סביב נושא התפקוד של מרכז המידע והתפקוד של תחנת השירות הערפית של צים, עדיין נמשכת. הבוקר שיגר אמיר שני (בתמונה), יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס, מכתב לנהלת צים – לד"ר יורם זבה ולמר יוחנן וולך, בו טוען שני כי לסוגיית תפקודו של מרכז השירות העורפי אין כלל קשר לשביתה שהייתה, כפי שניסו בצים לטעון.

כזכור, לפני חודשים אחדים העתיקה חברת צים את משרדיה מה"עיר התחתית" בחיפה, אל מת"ם במבואותיה הדרומיים של העיר חיפה. לדברי שני, העתקתם של המשרדים ממקומם ב"עיר התחתית" בסמוך לנמל, למשרדי המכס ולסוכני מכס רבים, מחד, והשארת תחנת שירות עורפית שאינה ערוכה לקלוט קהל לקוחות וצוות העובדים שם מצומצם, מאידך, יוצרת לדבריו תסכול רב בקרב סוכני המכס וכלל אינה קשורה לכמות הפניות שעלו כתוצאה מהשביתה.

לדבריו, הנושא היה ידוע למספר רב של גורמים בצים ולכן לא צריך היה להתקבל בהפתעה, כפי שציינו זבה וולך במכתבם מהשבוע שעבר. לדבריו, סוגית תפקודם הלקוי של תחנת השרות העורפית ושל מרכז המידע הובאה לידיעת מנהל דיזינגוף חיפה מיד לאחר מעבר משרדי צים למת"ם, במבואות חיפה, וכי התלונות הרבות הועלו מספר רב של פעמים על ידי כל גורם בקהיליית סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בחיפה.

"העובדה שלא טרחתם ללמוד את צורכי הלקוחות, קודם להעברת המשרדים והעדפתם להשאיר יחידה קטנה בתנאים המתאימים לסוכן אונייה קטן רק מדגישה את תשומת הלב אותם הקדשתם לפתרון הבעיות התפעול היומיומיות מול סוכני המכס והמשלחים", נכתב.

"ככל שמצב העניינים הדרדר, כן גברו הפניות אליכם אולם, לצערנו, תשובות ענייניות לא קבלנו ומכתבנו בא לבטא תחושה של חוסר אונים בולט ושל 'הגיעו מים עד נפש' ", ציין יו"ר ארגון הגג והוסיף כי סוכני המכס ערים לכך שהעיצומים הטילו על מערך צים נטל עבודה נוסף אולם, לדעת הארגון, היה על צים לתגבר את מערך העובדים בכל נקודות השרות, לרבות במרכז המידע, כדי לאפשר לציבור המשתמשים לחזור, בפרק הזמן הקצר ביותר, לשגרת עבודה.

שני התייחס לכך שהיקף הפניות למרכז המידע בצים עלה פי ששה כפועל יוצא של השביתה וציין כי דווקא בשל עובדה זו ניתן היה לצפות כי מערך המידע של צים יעבור לעבוד בתנאי חרום וישולבו בו אנשים נוספים "אולם לצערנו כל פעולה מתקנת לא נעשתה ורמת השירות נשארה ברמה של 'עסקים כרגיל' ".

יו"ר ארגון הגג ביקש להדגיש כי במכתב התלונה מהשבוע שעבר, שם נירשמו עיקרי תקלות השרות בהן, לטענתו, נתקלים כל הזמן סוכני המכס והמשלחים אשר פוקדים את "משרד" קבלת הקהל של צים בחיפה במיוחד, ובמרכז המידע כי "זוהי תלונה קונסטרוקטיבית אשר מטרתה שיפור המצב. לא היה בדעתנו להיכנס איתכם לויכוחי סרק ולהתכתבות מיותרת".

"אנו מצפים כי בכל זאת תתעשתו שאם לא כן יגרם הפסד לכל קהיליית המשתמשים בשירותי צים, ועל כך יהיה רק להצטער", סיכם שני.

ד"ר יורם זבה ביקש להדגיש בתגובה כי חברת צים עושה ככל יכולתה לשפר את המצב אליו נקלעה שלא באשמתה, ותמשיך לפעול על מנת להעניק ללקוחות את השירות הטוב והאיכותי ביותר אליו הם מורגלים בחברה. "אנו לא מוכנים להתיחס להטחת האשמות לא רצינית, לא עניינית ולא הוגנת בלשון המעטה".


העתקים מהמכתב מהבוקר, נשלחו אל מר אוריאל לין – נשיא איגוד לשכות המסחר, מר עודד טירה – נשיא התאחדות התעשיינים, מר אייל מלמוד – יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ומר חיליק אסיה – מנכ"ל מכון היצוא.