סוכני אוניות ומובילים ליו"ר חברת נמל אשדוד: איפה הייעול והשיפור שהבטחתם?

הסוכנים והמובילים פנו במכתב לאיריס שטרק היוצא "לאור המצוקה הקשה בתפעול האניות שלנו ולאור ההפסדים העצומים הנגרמים לנו עקב התפקוד הלקוי של חברת הנמל". חברת נמל אשדוד בתגובה: הנמל בוחן האם יש צורך בהגדלת כוח אדם בהתשחב בתחזית המטענים הצפויה ל-2007


00:00 ,28.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הסוכנים והמובילים פנו במכתב לאיריס שטרק היוצא "לאור המצוקה הקשה בתפעול האניות שלנו ולאור ההפסדים העצומים הנגרמים לנו עקב התפקוד הלקוי של חברת הנמל". חברת נמל אשדוד בתגובה: הנמל בוחן האם יש צורך בהגדלת כוח אדם בהתשחב בתחזית המטענים הצפויה ל-2007
 
אתמול בבוקר (27 באוגוסט) נשלח ליו"ר חברת נמל אשדוד, איריס שטרק, מכתב מקבוצה של סוכני אניות ומובילים ימיים, המשנעים מטען כללי וצובר בנמל אשדוד. העתקים מהמכתב נשלחו לשר התחבורה, למנכ"ל חברת נמל אשדוד, נשיא לשכת הספנות ונשיא איגוד המשתמשים.
 
הסוכנים והמובילים, בהם חברות כמו ACM, בלו ארק ספנות, כספי קרגו ליין, מריטה, קמור ועוד, כותבים לשטרק כי מכתב זה הוא מבחינת צעד חריג עבורם אך הוא יוצא "לאור המצוקה הקשה בתפעול האניות שלנו ולאור ההפסדים העצומים הנגרמים לנו עקב התפקוד הלקוי של חברת הנמל".
 
"מאז יישום הרפורמה בנמלים אנו שומעים הבטחות לבקרים לגבי גיוס כוח אדם, רכש של ציוד, ניוד עובדים וייעול התפעול", כותבים הסוכנים והמובילים. "לצערנו, ההבטחות האלו לא מומשו. יתרה מכך, המצב החמיר (אף יותר מאשר לפני החלת הרפורמה). אין מספיק כוח אדם, אין מספיק ציוד, רציפים נותרים ריקים כאשר יש תור של אוניות בעוגן ומשך זמן תפעול אניות ברציפים בלתי נסבל. המצב חמור פי כמה לאניות מטען כללי וצובר. איפה הייעול ושיפור השירות שהבטחתם מעל כל במה אפשרית?! לצערנו במקום לשמור על השירות ולעמוד לפחות בכתב ההסמכה שקיבלתם על עצמכם בחרתם לפעול כ"חברה עסקית"? ובכל הזדמנות מזכירים לנו, כי אינכם מעונינים לתפעל מטענים אלו בגלל שאתם מפסידים ומעדיפים לתפעל מטענים רווחיים על חשבון מטענים כללים".
 
הסוכנים והמובילים סיימו את מכתבם בדרישה לפעול לאלתר למען שיפור השירות, לרבות גיוס עובדים ורכש ציוד. בנוסף, דרשו החתומים על המכתב לקבל פירוט של הצעדים שיש בדעת הנהלת הנמל לנקוט, כולל לוח זמנים.
 
להלן תגובת חברת נמל אשדוד לדברים:
 
מאז יישום הרפורמה בנמלים ועד לסוף חודש יוני 2006 קוצרו זמני השהייה של אוניות המטען הכללי בכ-35%. בצובר חופנים למרות הגידול בפעילות ובייחוד בענף הגרעינים שעות השהייה נותרו ללא שינוי מאז הרפורמה.
בתקופה האחרונה, לאור המצב הביטחוני, נמל אשדוד שימש כנמל יחיד כמעט במדינת ישראל. בתקופה זו כ- 90% מהסחר הישראלי עבר דרך נמל אשדוד. גם כיום, ישנן אוניות שאינן פוקדות את נמל חיפה ופוקדות רק את נמל אשדוד ועל כן קיימת צפיפות בנמל.
 
עם יישום הרפורמה בנמלים פועלת חברת נמל אשדוד לשיפור השירות ללקוח הן מבחינת ציוד והן מבחינת כוח אדם, בכלל זה, הצטיידות בציוד נייד ובמנופים. בשנה זו אושר תקציב של 109 מיליון ₪ להשקעות בנמל בהם נכללים מספר מהלכים שהנם בעלי חשיבות מרכזית להתפתחותו של נמל אשדוד בטווח הקצר והארוך. כמו כן, בימים אלו במסגרת הדיונים על התקציב, בוחן הנמל האם יש צורך בהגדלת כוח אדם בהתחשב בתחזית המטענים הצפויה לנמל לשנת 2007.