ראובן צוק: צפויה החרפה בעיצומים באשדוד

לשכת הספנות פנתה בדרישה ממשרדי התחבורה והאוצר להתערב בעיצומים בנמל אשדוד ולהביא לסיומם. לדברי ראובן צוק, עובדי הנמל יקטינו בימים הקרובים את היקף העבודה בשעות הנוספות וצפויה החרפה במצב


00:00 ,12.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

העיצומים בנמל אשדוד נכנסו ליומם התשיעי ונראה כי בינתיים לא נמצא פתרון. בהודעה ששלח ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, לחברי הלשכה, הוא ציין כי העיצומים בנמל אשדוד נמשכים וכי "למיטב ידיעתנו אין כל טיפול רציני בניסיון להביאם לכדי סיום".

עוד נמסר בהודעה כי ככל הידוע ללשכת הספנות יקטינו עובדי נמל אשדוד את היקף העבודה בשעות הנוספות וכל ההערכות מצביעות על החרפה במצב בנמל אשדוד והדבר ישפיע גם על נמל חיפה. 

 

צוק הוסיף כי, לשכת הספנות פנתה למנכ"לי משרד התחבורה ומשרד האוצר בדרישה להתערבותם המיידית "על מנת להביא העיצומים והנזקים למשק לידי סיום".

בהודעה לחברי הלשכה מציינים בלשכת הספנות כי נכון לבוקר יום אתמול, חיכו מחוץ לנמל אשדוד 12 אוניות. ארבע מהאוניות שחיכו מחוץ לנמל היו אוניות צובר, שש מהן מטען כללי (עומק המתנה של חמישה ימים), אוניית מכולה אחת ואוניה אחת למטענים מיוחדים. מחוץ לנמל חיפה המתינו באותה עת ארבע אוניות: שתי אוניות מטען כללי (עומק המתנה של כשישה ימים) ושתי אוניות מכולה.

נזכיר כי, גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים ביקש את התערבותו של מנכ"ל נמל אשדוד, שוקי סגיס, בעיצומים בכדי לצמצם את הנזקים הכלכליים שסופגים עקב כך המובילים. בתגובה לכך מסרו בנמל אשדוד כי, החברה הגיעה בשנים האחרונות להישגים כלכליים ותפעוליים חסרי תקדים, לרבות גידול בנתח השוק על פני המתחרה-נמל חיפה.

עוד מסרו כי, הענקת תמריצים היא כלי מקובל בעולם העסקי וחברת הנמל אינה שונה מחברות הישגיות אחרות. עם זאת, כחברה ממשלתית, אנו מחויבים לבצע את הנחיות הממונה על השכר, וכך נעשה גם בנושא הזה.