נמשכים העיצומים בנמל אשדוד

התפוקות בנמל אשדוד ממשיכות לעמוד על כ- 50%. מעט מטענים, אם בכלל, מוסטים מנמל אשדוד לחיפה, לאור החשש שמגלים בעלי המטענים שעובדי נמל חיפה יצטרפו לשיבושים. חלק מחברות הספנות הודיעו על כוונתן לגבות היטל צפיפות על מכולות יבוא ויצוא באשדוד. ביום א' יערוך אבי אד


00:00 ,25.08.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

התפוקות בנמל אשדוד ממשיכות לעמוד על כ- 50%. מעט מטענים, אם בכלל, מוסטים מנמל אשדוד לחיפה, לאור החשש שמגלים בעלי המטענים שעובדי נמל חיפה יצטרפו לשיבושים. חלק מחברות הספנות הודיעו על כוונתן לגבות היטל צפיפות על מכולות יבוא ויצוא באשדוד. ביום א' יערוך אבי אדרי מההסתדרות, פגישות עם עובדי הנמל סביב מסמך הבנות חדש שנוסח במשרד התחבורה
 
נמשכים השיבושים בעבודה של עובדי נמל אשדוד. החל משלשום נוקטים עובדי נמל אשדוד בעיצומים המתבטאים, גם הבוקר, בעיקר בעבודה איטית ותפוקות נמוכות עד בכ-50 אחוז מהמקובל. בשיחה שקיימה מערכת PORT2PORTבשעות הבוקר עם הנהלת נמל אשדוד עולה ישנן כ- 15 אניות הממתינות להיכנס לנמל ובכללן צובר מכולות ומטען כללי.

 

עוד נודע כי חברת נמל אשדוד הודיעה הבוקר לסוכני האניה כי "עקב השיבושים, בוטלה תכנית החלונות עד להודעה חדשה וכי אניות המכולה תתוכננה לעבודה על פי תור תפעולי (תור הגעה) לרציף המיועד לה".

 

נשיא לשכת הספנות ראובן צוק מסר למערכת PORT2PORT כי חלק מחברות הספנות כבר הפנו מטענים שלא לנמל היעד, חלק פקד רק נמל אחד בארץ וכתוצאה מכך גם נשארו מאחור מכולות היצוא. לדברי צוק, לפחות חברת ספנות אחת הביעה את חששה שתיאלץ להפליג מישראל מבלי לסיים את פריקת מטעני היבוא וטעינת מטעני היצוא המתוכנן.
 
כאמור, העיצומים הבלתי רשמיים שבהם נוקטים עובדי הנמל החלו לאור ההחלטה שהתקבלה לאחרונה על ידי שרי התחבורה והאוצר בנושא הסדרי התשלום בין חברת נמלי ישראל (חנ"י) וחברת נמל אשדוד בתחום גביית התשלומים וההחזרים במסגרת מנגנון ההשבה, וזאת בניגוד לעמדתם של העובדים בנושא.
 
למערכת PORT2PORT נועד כי מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, כמו גם שרגא ברוש יו"ר התאחדות התעשיינים, מגלים מעורבות רבה בנעשה, מאז פרוץ המשבר עם העובדים. עפ"י מקורות בענף עולה כי משרד התחבורה ניסח מסמך הבנות שהועבר לעיון ועד עובדי הנמלים, מתוך כוונה לנסות וליישב את הסכסוך בין הצדדים. ככל הידוע, הצדדים ממתינים כעת לשובו מחו"ל של אבי אדרי, מחזיק תיק הנמלים בהסתדרות, ביום א' הקרוב אז יקיים אדרי פגישות עם נציגי הועדים.
 
עוד עולה כי נכון לשעות האחרונות, מעט מטענים, אם בכלל, מוסטים מנמל אשדוד לנמל חיפה, לאור החשש שמגלים בעלי המטענים שעובדי נמל חיפה יצטרפו לשיבושים. כמו כן, בשעות האחרונות הודיעו מספר חברות ספנות על כוונתן לגבות היטל צפיפות על מכולות יבוא ויצוא לאור ההחמרה בתפוקות בנמל אשדוד.
 
נזכיר כי בנוסף לעבודה האיטית של עובדי חברת נמל אשדוד נמצאים נתבי הנמל במצוקת כוח אדם ופועלים עם ארבעה מתוך שבעה נתבים.
 
שוקי סגיס מנכ"ח חברת נמל אשדוד הגיב אמש לשיבושים ואמר: "מדובר בעיצומים בלתי חוקיים שנפתחו שלא כדין ומבלי שהוכרז סכסוך עבודה כנדרש בחוק.  אני דורש מהוועדים להורות לכלל העובדים לשוב לעבודה סדירה לאלתר".