נמל חיפה: נחנכה מסילת רכבת חדשה בקישון

נמל חיפה ורכבת ישראל חנכו הבוקר מסילת ברזל ברציף הקישון באורך של 2 קילומטר. מנדי זלצמן: שיתוף הפעולה בין הרכבת והנמל הוא תוצר של עבודה משותפת בכל דרגי ההנהלה. שחר איילון: עולם התחבורה מהווה אתגר לאומי ומחייב שיתופי פעולה רעיוניים


13:31 ,17.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שחר איילון מנכ"ל רכבת ישראל ומנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה חנכו הבוקר (חמישי) את מקטע המסילה החדש ברציף הקישון בנמל חיפה אשר מטרתו לשנע מטענים ישירות מהרציפים אל כל חלקי הארץ.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי פרויקט הקמת המסילה החדשה לרציף, באורך של שני קילומטרים, ארך כשנה, ומיד עם חניכתו, כבר בשבוע הבא, יפרקו לרציף - היישר למסילת הרכבת המחודשת - את הרכבת החשמלית הראשונה של רכבת ישראל המיועדת לקו המהיר לירושלים, במסגרת פרויקט הענק של חשמול הרכבת. עוד נמסר מנמל חיפה כי האנייה שנושאת את הקרונות יצאה לפני כשבועיים מנמל ברמן מגרמניה ונמצאת כעת בים התיכון בדרכה לנמל חיפה כשהיא נושאת על סיפונה קטר חשמלי ושישה קרונות המיועדים לרכבת ישראל.

 

מחברת נמל חיפה נמסר כי חנוכת המסילה הינה ״שלב נוסף בשיתוף הפעולה ההדוק בין חברת נמל חיפה לרכבת ישראל שכבר הניב פרויקט של הקמת מסילה נוספת והארכת המסילות הקיימות ברציף המזרחי לטובת שינוע מכולות. המסילה בקישון מיועדת, פרט לפריקת הקרונות והקטרים, לשינוע מטען כללי, בעיקר ברזל לבנייה. הרכבת מסוגלת לשאת כ-1000 טון ברזל לבנייה בכ-22 קרונות שיצאו מרציף הקישון לאחר שנפרקו מהאנייה לקרונות.

 

מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה, ציין במהלך הטקס כי ״שיתוף הפעולה בין נמל חיפה ורכבת ישראל לא מתחיל ונגמר עם פריקת המטען, אלא תוצר של עבודה משותפת בכל דרגי ההנהלה״.

 

שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל, אמר במהלך הטקס כי ״עולם התחבורה מהווה אתגר לאומי ומחייב שיתופי פעולה רעיוניים כמו זה שמושק היום. בשנים האחרונות גדל היקף הובלת המטענים ברכבת לשווי של 400 מיליון שקל בשנה, והחזון שלנו הוא הובלה מדלת לדלת מהנמל למפעל ובחזרה. כל רכבת משא מורידה מהכבישים העמוסים עשרות משאיות. תודה למשרד התחבורה ועובדי הרכבת והנמל שהבינו את הפוטנציאל העסקי בפעילות המטענים והתגייסו בכל כוחם לקידום הנושא״.

 

מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וחבר דירקטוריון נמל חיפה, אמר במהלך הטקס כי: ״בדיוק כפי שרשום בשלטים מסביבנו, שיתוף הפעולה הזה בין הרכבת לנמל חיפה הוא פורץ גבולות״. 

 

דוד כהן, סמנכ״ל תפעול נמל חיפה, אמר במהלך הטקס כי: ״שיתוף הפעולה עם הרכבת הוא יוצא מן הכלל. אומרים שחברות פרטיות יותר זריזות מחברות ממשלתיות, אז הנה, הוכחנו שאפשר גם אחרת, עבודה משותפת מהירה ויעילה. לא מדובר בפרויקט תשתיות ענק אבל ערך המוסף שלו הוא בעל פוטנציאל ענק״.

 

אורי שריר, סמנכ״ל רכבת מטענים, ביקש להודות לכולם על השת״פ הפורה בין הרכבת לנמל חיפה. ״שיתוף הפעולה בין רכבת ישראל לנמל חיפה מואץ כל העת ואת התוצאות רואים בכל הארץ, בהרחבת מספר המסילות ובהגדלת מספר רכבות המטען הנוסעות צפונה ודרומה״. שריר ביקש להודות בסיום דבריו ליואב מרגלית ודוד כהן מחברת נמל חיפה, וכן לדודו פרץ מחברת רכבת ישראל.

 

בתמונה הראשית (מימין): שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל, גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וחבר דירקטוריון חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן מנכ"ל חברת נמל חיפה.