נמל אשדוד: לשכת הספנות מנסה לפגוע בנמל

היו״ר שניידר פנה במכתב לד״ר יורם זבה בו טען כי ״לשכת הספנות בראשותך, מעזה לצאת בקמפיין מכוער ושקרי בעלות של מאות אלפי שקלים מתוך כוונה לפגוע במאמצי נמל אשדוד״. ד״ר זבה בתגובה: ״רוצים מאוד שנמל אשדוד ישגשג, בימים אלה אני מודאג וחייב להתריע על המצב הבעייתי״


14:11 ,24.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד פנתה אתמול לד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, במכתב שכותרתו ״קמפיין לשכת הספנות״. במכתב, בו מצוינת הדרך שעשה הנמל על מנת לחזור לפעילות תפעולית לאחר ה-7 באוקטובר, מציין שאול שניידר, יו״ר דירקטוריון חברת הנמל אשר חתום על המכתב, כי ״בשעה קשה זו כאשר כולנו מגויסים לילות כימים להמשיך ולתמוך בכלכלה הישראלית ובצרכי מערכת הביטחון, לשכת הספנות בראשותך, מעזה לצאת בקמפיין מכוער ושקרי בעלות של מאות אלפי שקלים מתוך כוונה לפגוע במאמצי נמל אשדוד, וזאת על מנת לסייע לבעלי הון פרטיים שאין להם כל מחויבות למערכת הצרכים של מדינת ישראל ואשר פועלים אך ורק להכניס כסף לכיסם ולהשיא רווחים לחברות הפרטיות אשר ברובן זרות״. 

 

יחד עם זאת נציין כי במכתב מר שניידר אינו מסביר באיזה קמפיין מדובר ואין על כך פירוט במכתב. יו״ר הדירקטוריון ממשיך וכותב כי ״במיוחד נכון הדבר בנוגע לנמל הסיני, בבעלות ממשלת סין, ממשלה אשר שותפה לציר הרשע עם רוסיה ואיראן ותומכת חמאס מוצהרת, אשר הורתה לחברת הספנות הלאומית הסינית, קוסקו לא לפקוד את ישראל. בנושא חרם זה ממלאת לשכת הספנות את פיה מים, ונשאלת השאלה מדוע. לאחר שקיבלתי אין ספור פניות מגורמים שונים, בכללם חלק מחברי לשכת הספנות, אשר מביעים שאט נפש מהקמפיין הממומן, עולה שאלת הרלוונטיות של הלשכה והאינטרסים אותם היא משרתת״. 

 

למערכת PORT2PORT נודע כי ד״ר זבה השיב למכתבו של מר שניידר, וכתב כי ״לשכת הספנות, כמו התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר, תומכת בתחרות. איננו מתנצלים על כך. כחלק ממדיניות זו אנחנו רוצים מאוד שנמל אשדוד ישגשג, ויחזור לתפוקותיו הרגילות והמקצועיות שעובדיו הנאמנים יודעים היטב איך להוציאם לפועל. נראה לנו שבזמן מלחמה, כאשר 40% מבעלי אניות מטען כללי מסרבים לבוא לארץ, ומעל ראשינו מרחפת סכנה שהמלחמה בצפון עלולה לצמצם עוד יותר את פוטנציאל העבודה החיונית בנמלים – דרישותינו נראות מוצדקות ואחראיות. אתה בוודאי תסכים אתי ש-31 ידיים ליממה, השארת מכולות מאחור ותור של 13 אניות, אינו מצב טוב״.

 

ד״ר זבה ממשיך וכותב כי לשכת הספנות הביעה את תמיכתה העקרונית במתווה של מנכ״ל משרד התחבורה שכולל בדיוק את כל מרכיבי התחרות העומדים על הפרק, כולל טיפול במטענים כלליים בנמל המפרץ ובנמל הדרום - שניהם בניהול חברות מחו״ל.  

 

לדבריו, ״אינני מודע לאין סוף פניות שקיבלת מגורמים שונים, ובכללם מחברי לשכת הספנות, שהביעו לדבריך שאט נפש מהקמפיין הממומן שלנו. אני קיבלתי תמיכה גורפת ללא סייג והמימון איננו מאות אלפי שקלים. 

בנימת הרגעה ברצוני לציין שהסנהדרין לא קיבל החלטות חשובות אלא אם כן היו לפחות שני מתנגדים...״.

 

ד״ר זבה מציין במכתבו כי ״כנשיא לשכת הספנות הישראלית כל פעילותי מוקדשת לכך שענף הספנות והמסחר הימי יתפקדו בצורה הטובה ביותר. זאת, על מנת שכלכלת ישראל תפרח והמשק לא יסבול ממחסור בחומרי גלם ומצרכים חיוניים. בימים אלה אני מודאג מאד ולכן חייב להתריע בפני הגורמים הממשלתיים על המצב הבעייתי. לבסוף ברצוני להזכיר שזו לא הפעם הראשונה שאתה מתנגד לפעילות ׳הנמל הסיני׳. ב-17 לינואר השנה כתבת בנושא זה למנהל רספ״ן שהגיב בחריפות נגד עמדתך, תוך הצגת כל הנימוקים הרלוונטיים״.