לשכת הספנות: ליידע את בעלי האניות על משמעויות העיצומים בנמל אשדוד

לדברי יו"ר ועדת התפעול בלשכה, מחצית ממנופי הגשר והמנופים הניידים אינם עובדים עובדה הגורמת להמתנה של אוניות. דוברות הנמל: "חברת הנמל עושה ככל שניתן להביא את הצדדים לחתימה על הסכם"


00:00 ,25.12.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת הספנות ממליצה לסוכני האוניות להביא לידיעת בעלי האוניות אודות העיצומים בנמל אשדוד, שגורמים לשיבושים בעבודה, ולנקוט בצעדים מתאימים בכדי לצמצם את הנזק.

ממכתב שהוציא יו"ר ועדת התפעול של הלשכה יורם הופמן לחברי הלשכה, עולה שאין התקדמות במשא ומתן בין משרד האוצר לבין ההסתדרות בנוגע להסכמי העבודה של עובדי בתי המלאכה בנמל.

בנוסף, עולה מהמכתב שלאחרונה צצו בעיות נוספות בהסכמים, עובדה הגורמת להאמין שהם לא ייחתמו בקרוב.

כתב הופמן: "התוצאה היא שנמל אשדוד מתפקד כרגע בצורה 'מקרטעת', כאשר מחצית ממנופי הגשר אינם עובדים, קרוב למחצית הנופים הניידים אינם עובדים ולא משמישים תגים, שופלים ו-KTG.

"המצב המתדרדר גורם להמתנה של אוניות על עוגן. הבוקר (ב') ממתינות על עוגן תשע אוניות – שלוש מכולות, ארבע תפזורות ואחת מטען כללי.

"ככל שמחמיר המצב בחזית הציוד, כך נפתחות פחות ידיים, מה שגורם לחוסר שקט גם בין עובדי התפעול".

מנמל אשדוד נמסר בתגובה: "הנהלת חברת נמל אשדוד עושה כל שניתן בכדי להביא את הצדדים לגיבוש ולחתימה על הסכם קיבוצי חדש בבתי המלאכה. המשא ומתן מתנהל מזה שש שנים באופן רציף. עם חתימתו, יביא ההסכם להגדלת תפוקות בקו המים ושיפור השירות".

רם אלפיה מדוברות משרד האוצר בתגובה: "בנמל אשדוד אכן ננקטים עיצומים, מעבר לכך אנו לא מתייחסים".

דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה: "המגעים בין האוצר להסתדרות בנוגע להסכמים של עובדי המלאכה בנמל אשדוד הינם באחריות הממונה על השכר באוצר ובטיפולו. משרד התחבורה מעודכן על בסיס שוטף בהתקדמות המשא ומתן, מתוך רצון לראות את פעילות הנמל חוזרת בהקדם לתפעול תקין".