עמית שרף, יו״ר ועד ציוד מכני, וגדי בוטבול, יו״ר ועל תפעול בחברת נמל אשדוד, הוציאו היום מכתב לפורום הלקוחות הגדולים של נמל אשדוד ובראשם שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות, וגבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל. העתקים ממכתבם של השניים נשלחו ליו״ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור, יו״ר ההסתדרות הכללית החדשה, אבי ניסנקורן, ואבי אדרי, יו״ר איגוד התחבורה בהסתדרות.
המכתב, אשר מופנה ללקוחות נמל אשדוד עוסק ביחסי העבודה בחברת נמל אשדוד ומציין כי לאורך השנים העובדים עושים כמיטב יכולתם, ימים כלילות ובכל מזג אוויר ובכל מצב נתון, כדי לשרת את הלקוחות באופן הטוב ביותר. עדות לכך, לדברי נציגי הוועדים, היא העלייה במאזן הרווחי של חברת הנמל.
יחד עם זאת, כותבים מר שרף ומר בוטבול כי ״בשנים האחרונות הנהלת חברת נמל אשדוד עושה הכל כדי לקלקל את יחסי העבודה בנמל ובכך מרימה מחדלי ניהול קשים אשר משליכים ביום יום נגד הלקוחות ועלולים לפגוע גם בהכנסות חברת הנמל בעתיד״.
לדבריהם, ״הנהלת חברת הנמל בוחרת לפגוע בעובדים אשר הם אלה שמשיאים רווחי ענק לנמל ולהתנהל מולם בבתי הדין לעבודה, תוך בדיות והשלכת האחריות שבמחדלי הניהול שלה על גב העובדים. בנוסף, הנהלת חברת הנמל במהלך השנים האחרונות מתנהלת בבריונות תקשורתית נגד העובדים ומפיצה נגדם סילופי דברים כאמצעי פסול להשחירם גם בפני הציבור וגם כדי למנף זאת כאמצעי השפעה פסול בבתי הדין״.
מר שרף ומר בוטבול מציינים במכתבם כי כבר ב-20 בפברואר ועדי העובדים פנו אל שר התחבורה ישראל כץ בהקשר למחדלי הניהול הקשים אשר מדאיגים גם את העובדים. וכך הם כתבו לשר התחבורה, וגם ליו״ר דירקטוריון הנמל: ״.. העובדים הם אלה שמניבים את רווחי הנמל הגדולים, הם אלה אשר יישארו בו למשך שנים רבות והם העובדים שהאינטרס הראשון שלהם הוא שחברת נמל אשדוד תצליח ותעמוד איתנה״.
העובדים מוסיפים עוד כי: ״אנו ועדי העובדים מוצאים עצמנו לבד בדאגה לחברת נמל אשדוד כשמנגד בכירי החברה נושאי המשרה שעליהם מוטלת אחריות כבד יותר ומחויבות אישית, עושים הכל כדי לפגוע בליבת החברה – שהיא העובדים. הם נוקטים במנהגי התעמרות שלא היו כדוגמתם בנמל אשדוד מיום הקמתו, ועד כדי מצב שמפריעים לעובדים לעבוד, מנסים להפלילם על ידי מחדלים שההנהלה יוצרת בכוונה, דבר שלא רק מעכב עבודה או גורם לנזקים כספיים לחברה בשל מחדלי נושאי המשרה, אלא, כאמור, מסכן גם את העובדים״.
נציגי הוועדים כותבים לנציגי פורום הלקוחות הגדולים כי ״עינינו הרואות כי הפגיעה בלקוחות ובעובדים היא כמקשה אחת. אנו עומדים וניצבים בדיוק באותו קו״, ומציינים כי ״דלתנו פתוחה בפני לקוחות הנמל בכל עת״.
עוד מציינים נציגי הוועדים במכתבם כי ״אני מקווים שהנהלת חברת נמל אשדוד תתעשת ותתקן את מחדליה במהרה, וככל שהדבר יהא תלוי בעובדים, נבטיח המשך שירות מצוין והטוב ביותר כפי שהלקוחות מכירים״.
נציין כי היום נערכה פגישה של פורום הלקוחות הגדולים של נמל אשדוד עם הנהלת חברת נמל אשדוד אולם הפגישה, שהוגדרה כ״קריטית״ לא הניבה את התוצאות המיוחלות מבחינת לקוחות הנמל אשר שמעו מהנהלת חברת נמל אשדוד כי מתנהל בימים אלה משא ומתן עם הוועדים.
חברת נמל אשדוד: נחושים להמשיך ולהנהיג מדיניות ברורה העומדת על קיום הסכמי העבודה
מחברת נמל אשדוד נמסר: ״הנהלת הנמל מנהיגה מזה ארבע שנים מדיניות ברורה מול העובדים ובמסגרתה היא עומדת על כך שהסכמי העבודה החתומים בנמל ימולאו ויקויימו במלואם. מדיניות זו הובילה את חברת נמל אשדוד להישגים תפעוליים וכלכליים אשר באו לידי ביטוי בדו״חות הכספיים, בדיבדנד שהחברה העבירה לקופת המדינה ובצמיחה שהחברה רשמה לאורך השנים האחרונות.
הנהלת הנמל נחושה להמשיך במדיניות זו ולא תיתן לוועדים להתערב בניהול החברה, כמו גם, תעמוד על קיומם של הסכמי העבודה שבגינן קיבלו העובדים תמורות כלכליות נכבדות״.