הושלם פרויקט נמל ללא ניירת בנמל אשדוד

חברת הנמל השיקה כרטיס מסירה ישירה וכרטיס איתור אלקטרוני לשימוש סוכני המכס במטען כללי


00:00 ,14.03.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמל אשדוד משפרת את השירות ללקוחותיה ומשיקה כרטיס מסירה ישירה וכרטיס איתור אלקטרוני לשימוש סוכני המכס בנמל. בנמל השלימו לאחרונה את פרויקט נמל ללא ניירת במטען הכללי, וזאת לאחר הרחבת השירותים המוצעים ללקוחות.

הנמל מעניק שני שירותים נוספים המאפשרים ללקוחות המטען הכללי לקבל בצורה אלקטרונית את ההתרות שניתנו למטען ולמשוך את המטען מהנמל. מעתה סוכני המכס אינם נדרשים להגיע פיזית לנמל בכדי להפיק כרטיס איתור והנהגים לא נדרשים להציג את פקודת המסירה בשער היציאה על מנת למשוך את המטען הכללי.

כבר עכשיו מקבל כל סוכן מכס בנמל כרטיס איתור אלקטרוני, במסירה אישית ובמסירה עקיפה, מייד עם קבלת ההתרות לשחרור המטען הכללי. דהיינו, לאחר התרת המכס והחישובים וקבלה של פקודת מסירה חתומה אלקטרונית.

מדובר בשירותים שמייתרים את הצורך בהגעת סוכני המכס למרכז התמיכה התפעולי, מייתרים את הצורך בהמתנה לבירור סטטוס השלמת ההתרות השונות ומייתרים את הצורך בהצגת טופס פקודת המסירה הידני בשער היציאה.

פרויקט נמל ללא ניירת נערך במסגרת פורום תהליכי סחר קהילת הים והינו פועל יוצא של שיתוף פעולה בין נציגי לשכת הספנות, ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים לבין מחלקות התפעול, החישובים, ביטחון ומחשוב ומערכות מידע בנמל.

לדברי סמנכ"ל לקוחות בנמל אלי בר-יוסף, "מדובר בשירותים ייחודים לנמל אשדוד, שנוצרו מתוך ראיית צרכיו של סוכן המכס ושימוש באמצעים טכנולוגיים לשיפור ניצול משאב הזמן של סוכן המכס בעבודה עם הנמל. מעבר להקלה המשמעותית על תהליך העבודה של סוכני המכס ובעלי המטענים, הפרויקט מהווה נדבך נוסף בפעילות הירוקה של הנמל".