מחריפה בעיית הניתוב בנמל אשדוד

למרות נסיונות חוזרים ונשנים לאורך השבועות האחרונים שעלו בתוהו, בעיית הניתוב בנמל אשדוד טרם באה על פתרונה ונכון להיום ממתינות מחוץ לנמל כ- 23 אניות על עוגן. עוד עולה כי לאור כך, זמן המתנה לאוניות מטען כללי הוא כ-5 ימים


00:00 ,18.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

עיצומי הנתבים שוב עולים על הפרק. הבוקר ממתינות על עוגן 23 אניות. בלשכת הספנות מתריאים כי זמן ההמתנה לאניות מטען כללי עומד על 5 ימים.
 
למרות נסיונות חוזרים ונשנים לאורך השבועות האחרונים שעלו בתוהו, בעיית הניתוב בנמל אשדוד טרם באה על פתרונה ונכון להיום ממתינות מחוץ לנמל כ- 23 אניות על עוגן.
 
בחוזר שהפיצה הבוקר לשכת הספנות נמסר כי לאור עיצומי הנתבים בנמל, זמן המתנה לאוניות מטען כללי הוא כ-5 ימים.
 
נזכיר כי נושא הניתוב הועלה לא אחת על ידי גורמים רבים לרבות פנייתו של נשיא לשכת הספנות ראובן צוק, ערב ראש השנה, אל מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, בדרישה להביא את בעיית הניתוב אל פתרונה. בפנייתו ביקש צוק מגנות להנחות את חברת הנמל לפצות האניות הנפגעות בשל עלויות נוספות.
 
נציין כי הנהלת חברת נמל אשדוד רואה בחומרה רבה את העיצומים בהם נוקטים הנתבים בנמל וכי הנושא מונח לפתחו של בית הדין לעבודה, במהלך החודשים האחרונים.
 
ככל הידוע, הבוקר ממתינות בעוגן בנמל אשדוד בסה"כ 23 אניות, מהן 3 אוניות מכולה (מאתמול), 8 אוניות מטען כללי, 9 אוניות חופנים, 2 אוניות מלט, 1 תפזורת.
 
יורם הופמן, יו"ר ועדת תפעול בלשכת הספנות, ביקש להזכיר כי סכסוך העבודה שהוכרז ע"י ההסתדרות ב-7/10 במגזר הציבורי עדיין מרחף ועשוי להשפיע על העבודה בנמלים.
 
מחברת נמל אשדוד סירבו להגיב לדברים.