כנס איגוד המשתמשים בהובלה ימית, שנערך הבוקר בת"א, סיפק, בין השאר, גם תמונת מצב עדכנית בכל הנוגע להפרטת נמלי ישראל. במושב מיוחד שנערך בנושא, ציין מאיר שמרה, משנה למנהל רשות החברות הממשלתיות ומנהל יחידת ההפרטה, ש"ברמה הטכנית" ניתן להיכנס להליך של הנפקה חד צדדית, אך הוא לא ממליץ על צעד זה.
"העובדים מתנגדים ואם נלך חד צדדית והמשתמשים יצאו ניזוקים", אמר. שמרה הוסיף וציין כי למד את יחסי העבודה בנמלים, ולכן צריך להתקדם "עקב בצד אגודל" ולא להאיץ את ההפרטה.
לשמרה היתה ביקורת נוקבת על ההסתדרות: "ראינו כבר ברפורמה מ- 2005 שההסתדרות, שהיתה צריכה לעמוד מאחורי מערכת ההסכמים שהיו צריכים להוביל להפרטה, לא עמדה מאחריהם ולכן גם צעדי ההמשך לא בוצעו". לדבריו, בנמל אשדוד, העובדים היו על סף הסכמה להליך הפרטה, אך חזרו בהם מהחלטתם.
ולסיכום ציין שמרה כי "ברפורמת 2005, שילמו הרבה וקיבלו מעט".
ברימן מתח ביקורת על התליכים שמתנהלים, לדבריו "בעצלתיים". כך למשל, ציין ברימן, ב- 1 באוגוסט אושרה העמקת תעלת הכניסה לנמל חיפה, אך טרם יצא אישור רשמי.