המשלחים מתריעים: חלק ניכר מנזקי השביתה כתוצאה מהשבתת נמלי הים והאויר

ערב השביתה הכללית מתריע יו"ר ארגון התאיגים של סוכני המכס: השבתת נמלי הים והאוויר גורמת לנזקים בלתי הפיכים ביניהם סחורות שפג תוקפן, השבתת קווי יצור רציפים בשל מחסור בחומרי גלם מיובאים, ביטול עסקאות, עלויות בנקאיות של היבואנים והיצואנים, עלויות אחסנה והשהיי


00:00 ,06.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לאור הכוונה של ההסתדרות לפתוח החל ממחר בשביתה כללית במשק, התריע הבוקר אמיר שני, יו"ר ועדת הכספים של איגוד לשכות המסחר ויו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס כי חלק ניכר מההפסדים הכספיים הישירים והעקיפים למשק נגזרים מהשבתת נמלי הים והאוויר.

לטענת אמיר שני, השבתת נמלי הים והאוויר גורמת, בחלק לא מבוטל מהמקרים, לנזקים בלתי הפיכים ביניהם סחורות שפג תוקפן, השבתת קווי יצור רציפים בשל מחסור בחומרי גלם מיובאים, ביטול עסקאות, עלויות בנקאיות של היבואנים והיצואנים, עלויות אחסנה והשהיית מכולות בנמל ועוד.

"הנזקים בנמלים מצטברים מדי יום כך שבמידה והשביתה תגיע אף ליומה הרביעי צפוי הנזק היומי להגיע לכ- 100 מיליון ₪ וככל שהשביתה תימשך יעלה גם הנזק היומי למשק. הנזק הכספי אינו מסתיים ברגע שמסתיימת השביתה".

"כך, לדוגמא", ציין שני, "לאחר סיום שביתה בנמלי הים נאלצות החברות לספוג עלויות כבדות הקשורות בעלויות שחרור הסחורות שהתעכבו בנמלים סמוכים ואחרים".

נזכיר כי ההחלטה לצאת בשביתה כללית, החל ממחר, נתקבלה לאחר שלטענת יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הגיעו למבוי סתום ישיבות המו"מ שהתקיימו במשך השבוע האחרון, בעניין דרישת ההסתדרות לצמצום מספר עובדי הקבלן, באמצעות העברת חלק ניכר מהם להעסקה ישירה. לטענת עיני, האוצר מציג עמדה בלתי מתפשרת השוללת העסקה ישירה.