היום: מועצת המובילים משביתה העבודה בנמל אשדוד

לאחר איומים, פתחה היום מועצת המובילים בשביתת מגן של יום אחד שבמהלכה לא יפקדו משאיות את הנמל במהלך משמרת ב'. גבי בן הרוש: העובדים רוצים לאכול בשר ואותנו הם מאכילים קש


00:00 ,17.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר האיומים בשבוע שעבר, הודעה היום מועצת המובילים והמסיעים כי המשאיות לא יפקדו את נמל אשדוד החל ממשמרת ב' שזו המשמרת הפעילה ביותר בנמל. זאת בעקבות העיצומים שנוקטים עובדי נמל אשדוד בשבועיים האחרונים, שרק הולכים ומחריפים. העובדים עובדים בתפוקות נמוכות ומקטינים הפעילות בשעות נוספות. בצהריי יום אתמול אף הפסיקו העבודה באוניות הקונבנציונליות.

ממועצת המובילים נמסר כי, הסכסוך בן משרד האוצר לעובדים נמשך זה זמן רב והוא חייב להגיע לקיצו. בשל העבודה בתקופות נמוכות, נאלצים נהגי המשאיות להמתין זמן ארוך בנמל ולבטל משמרות עבודה.

נזכיר כי, גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, שלח מכתב לשוקי סגיס, מנכ"ל נמל אשדוד, בו הוא דורש את התערבותו בנעשה בנמל בכדי לצמצם את הנזקים למובילים.

בתגובה לכך נמסר מנמל אשדוד כי, החברה הגיעה בשנים האחרונות להישגים כלכליים ותפעוליים חסרי תקדים, לרבות גידול בנתח השוק על פני המתחרה-נמל חיפה. הענקת תמריצים היא כלי מקובל בעולם העסקי וחברת הנמל אינה שונה מחברות הישגיות אחרות. עם זאת, כחברה ממשלתית, אנו מחויבים לבצע את הנחיות הממונה על השכר, וכך נעשה גם בנושא הזה.

לגבי ההשבתה היום אומר בן הרוש כי, "אם מנהלת הנמל והממשלה אינם יכולים להשתלט על העובדים, ואין בכוחם להבטיח שהשער לייצוא וייבוא של המדינה יהיה פתוח ויפעל בצורה נורמלית, עדיף שייסגר כליל". בן הרוש ציין כי נהגי המשאיות לא יסכימו "שהעובדים שרוצים לאכול סטייקים, יאכילו את חברות ההובלה ואת הנהגים קש".

במועצת המובילים והמסיעים מזהירים עוד כי, "שביתת המגן שהוכרזה ליום אחד תחודש מיד אם ההפקרות בנמל לא תפסיק".

נזכיר כי, ד"ר גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ונשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון פנה בעניין לשר התחבורה, ישראל כץ, וביקש שיביא לסיום "שביתת הסטייקים" ויטפל בסכסוך בנמל כפי שהוא מטפל בסכסוך בין עובדי הרכבת להנהלה.

גם ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות פנה למנכ"לי משרדי האוצר והתחבורה בבקשה שיפעלו לסיום הסכסוך. לפי הודעה ששלחה אתמול לשכת הספנות לחבריה כל המאמצים להביא לסיום הסכסוך או להידברות בין הצדדים "עלו עד עתה בתוהו".

נציין עוד כי, בעקבות העיצומים בנמל, שלחה חברת הספנות צים הודעה ללקוחותיה, לפיה הם מבקשים מהם לא להכניס מכולות לנמל אשדוד עד להודעה חדשה מצד החברה. בשבועיים האחרונים העבירה צים את פריקת אוניותיה שהיו מיועדות לנמל אשדוד לנמל חיפה.

לדברי לשכת הספנות, נמל חיפה עמוס במכולות ומטענים המיועדים לאשדוד או אוניות שהגיעו לנמל חיפה במקום לאשדוד. כל זאת תוך הטמעה ראשונית של מערכת ה-TOS בכל רציפי הנמל וכאשר צפויים האטות ושיבושים מסוימים שעשויים להשפיע על התפוקות. מחוץ לנמל אשדוד המתינו אתמול 14 אוניות ואילו מחוץ לנמל חיפה המתינו חמש אוניות.