נמל חיפה: מרימים כוסית ומייחלים למנכ"ל מקצועי

במהלך האירוע החגיגי לרגל חג הפסח ביקשו הנואמים מיו"ר החברה סלמן בן ציון למנות מנכ"ל מקצועי בעל כישורים מוכחים. עוזני: אני מסתכל אחורה בסיפוק. אם האזור חפץ חיים, יש להפוך את הנמל לנמל אזורי


00:00 ,15.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך האירוע החגיגי לרגל חג הפסח ביקשו הנואמים מיו"ר החברה סלמן בן ציון למנות מנכ"ל מקצועי בעל כישורים מוכחים. עוזני: אני מסתכל אחורה בסיפוק. אם האזור חפץ חיים, יש להפוך את הנמל לנמל אזורי
 
בפני קהל רב של מוזמנים נערכה היום הרמת כוסית לרגל חג הפסח בבית הנתיבות של נמל חיפה. אל האירוע המסורתי בנמל הגיעו מאות אורחים ומוזמנים, ובהם יונה יהב, ראש עיריית חיפה, עודד פלר, נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון, גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, שאול רמון, סגן נשיא לשכת הספנות, ברוך זלץ, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה וכן רבים אחרים.
 
עמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה היוצא, ציין במהלך דבריו, כי "בשלוש השנים האחרונות קיבלנו חברה חדשה ולשמחתי אני יכול להסתכל ולומר שהחברה עומדת על הרגליים ועובדת בקצב של 1.5 מיליון TEU בשנה".
 
עוזני הזכיר את תהליכי הבנייה בנמל וההצטיידות בשבעה מנופים חדשים אשר יגדילו את כושר הייצור והטיפול במטענים.
 
עוזני ציין עוד כי "אם האזור חפץ חיים, יש להפוך את הנמל לנמל אזורי ולא מקומי. לשם כך צריך לשרת שני שווקים נוספים: השוק המזרחי (ירדני, עירקי ופלשתינאי) ושוק השטעונים".
 
עוזני קרא לקהילה העסקית ללחוץ על מקבלי ההחלטות להתקדם עם התכנון. "אם יהיה תכנון, הכסף לא יהווה בעיה", הוא הוסיף. עוזני הזכיר כי חברת הנמל יוצאת בגיוס של 500 מיליון שקל תוך חצי שנה.
 
עוד אמר עוזני כי "אני מסתכל אחורה בסיפוק. בשנתיים הבאות יהיה צורך ללחוץ לאיחוד כל הוועדים וזה בעצמו חוסך מחלוקות, כוח אדם וזה גם יקדם את הנמל. אני בטוח שהיו"ר החדש יעשה כמיטב יכולתו לקדם את ענייני הנמל והממסד המחוזי יסייע ככל שניתן".
 
בן ציון סלמן, יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, הודה למנכ"ל עוזני על השירות המסור וציין כי הלה הוביל את החברה מיד לאחר השינוי הארגוני, למרות חבלי לידה קשים. "עמוס הוביל את המערכת בהצלחה רבה ואני מאחל לו הרבה הצלחה בעתיד". בן ציון סלמן הוסיף כי "אנו נעשה הכל על מנת ליצור שיתוף פעולה ואמון הדדי עם העובדים על בסיס הערכה הדדית".
 
ראש עיריית חיפה יונה יהב התייחס בדבריו למדיניות הממשלה בכל הנוגע להשקעותיה באזור הצפון ואמר "חשוב שהממשלה תתעשת. אם הכל ייבנה במרכז, אנו את הרעיון הציוני זנחנו. אני לא מבין את התהייה של הממשלה לגבי פיתוח נמל חיפה בשלבים ב', ג' ד'. אנו חייבים להפוך את חיפה לנמל HUB. זה קשור בעצם קיומנו ובפיתוח העיר חיפה".
 
יהב הוסיף ואמר כי "אנו דורשים שיגיע לנמל מנהל מקצועי. אנו דורשים אדם שלא יתחיל להתגלח עלינו. אין זמן. אנו רוצים אדם שידע להפשיל שרוולים למחרת היום ולהיכנס לעבודה".
 
עודד פלר, נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, הודה למנכ"ל עוזני על פועלו ועל הערך המוסף שהוא תרם לנמל וציין כי "נמל חיפה הוא נמל יעיל, מתחרה ומתחדש ועושה את זה טוב יותר מנמלים אחרים".
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, קרא במהלך דבריו לממשלה להחליט על חלוקת ההשקעות בנמלים על מנת שתאריך היעד של שנת 2015 יהיה יעד ריאלי. שפר הוסיף כי הוא והאיגוד שהוא עומד בראשו מצפים משר התחבורה למנות אדם בעל כשרונות מוכחים בתחום העסקי - רצוי בעל ידע בתחום הספנות לתפקיד מנכ"ל חברת נמל חיפה.
 
שאול רמון, סגן נשיא לשכת הספנות, ציין בדבריו כי "בשלוש השנים האחרונות, למרות המתחים, הנמל תפקד ופעל כיחידה עסקית לכל דבר". רמון הוסיף כי "יש כאן עסק יוצא מהכלל. אפשר להגיע להבנות בדרך יפה ונעימה".
 
ברוך זלץ, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, ציין כי "חשבתי שנתבשר ערב החג שנמל חיפה יקבל את התקציב להתחיל בתקציב הפיתוח. קברניטי המדינה עדיין מתלבטים".
 
זלץ התייחס אף הוא למינוי הצפוי של מנכ"ל לחברת הנמל ואמר "אנו לא זקוקים לאנשי צבא וגנרלים אלא למישהו שצמח מהים, האניות, המנופים, המכולות - מישהו שיבין את נפש העובד ואת רצון המשתמשים".