נחום גנצרסקי: הספנות בצרה צרורה

בשיחה עם נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות הישראלית, הביע גנצרסקי את דאגתו לנוכח הימשכותה של השביתה בנמלי ישראל והצביע על נזקים הנגרמים לספנות ולתעשייה.


00:00 ,22.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בשיחה עם נחום גנצרסקי, נשיא לשכת הספנות הישראלית, הביע גנצרסקי את דאגתו לנוכח הימשכותה של השביתה בנמלי ישראל והצביע על נזקים הנגרמים לספנות ולתעשייה.

אניות מכולה הפורקות מטעניהן במסגרת "תום מסע" בנמלים סמוכים בים התיכון, הנן בעיה בפני עצמה.
בעיה רצינית נוספת לדעתו מהוות האניות עם מטען כללי, גרעינים וכו', אשר עומדות בנמלים ללא פריקת מטענן. מי שישלם בסופו של דבר את דמי ההשהיה יהיה היבואן. יתר על כן עלול להיווצר מצב שדמי ההשהיה עשויים להיות גבוהים מערך הסחורה, דבר שיכול להביא לידי נטישת הסחורה -פשוט לא יהיה מי שייקח אותה.
מקרה כגון זה מביא למצב שבו מפעלים עלולים להסגר ולא בגלל שהסחורה עולה ביוקר, אלא מחוסר כדאיות לקבל אותה.

לשכת הספנות כבר הודיעה מספר פעמים שהיא מוכנה להיות חלק מכל צעד של פישור או גישור בין הצדדים.
נחום גנצרסקי, נשיא הלשכה, מציין שכנראה הספנות אינה נתפסת כגורם שיש להתחשב בו, מה שמותיר בידיה רק את האפשרות למחות – אתמול בשעה 14:45 השמיעו אניות בנמלי חיפה ואשדוד צפירות לאות מחאה על המצב.

לדעתו של נחום גנצרסקי "האוצר לקח חוק ספנות ונמלים האמור להביא רפורמה ביחסים בין נותני השרות קרי הנמלים, לבין מקבלי השרות קרי הספנות והמשתמשים, והפך אותו למאבק בין שר האוצר לבין ההסתדרות והוועדים, על יחסי עובד מעביד, וחבל מאד שזה ככה"