מסתמן: אי שקט בנמל אשדוד

לשכת הספנות דיווחה לחבריה על האטה בפעילות בתי המלאכה ואילו מועצת המובילים והמסיעים איימה לפתוח הבוקר בשביתה אך נענתה לבקשת סגיס והחליטה לדחות אותה. ההסתדרות: אם יימשכו ההפרות לא נשמור על שקט תעשייתי


00:00 ,07.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת הספנות דיווחה לחבריה על האטה בפעילות בתי המלאכה ואילו מועצת המובילים והמסיעים איימה לפתוח הבוקר בשביתה אך נענתה לבקשת סגיס והחליטה לדחות אותה. ההסתדרות: אם יימשכו ההפרות לא נשמור על שקט תעשייתי
 
לצד דיווחים על לקוחות מרוצים ועלייה בנפחי הפעילות בנמל אשדוד בימים האחרונים מסתמן כי אי השקט חוזר לנמל אשדוד. לשכת הספנות וחברי מועצת המובילים התריעו אתמול על האטה בפעילות ועל נזקים שעלולים להיגרם, ומועצת המובילים והמסיעים אף איימו לפתוח בשביתה.
 
נשיא לשכת הספנות ראובן צוק הוציא אתמול מכתב לחברי הלשכה בו הוא מדווח כי על פי מקורות של הלשכה קיימת אי הסכמה בין נציגי העובדים להנהלת הנמל בנושאים הקשורים בעבודת בתי המלאכה.
 
כתוצאה מכך קיימת האטה בפעילות בתי המלאכה בנמל אשדוד אשר גורמת לשיבושים ועיכובים, בשלב זה, בעיקר לאוניות קונבנציונליות והצובר.
 
עוד כותב צוק לחברי הלשכה כי "יש להניח כי ההאטה המסתמנת הנה בשל עיצומים הננקטים על ידי העובדים שעלולים להערכתנו לגלוש גם למגזרים אחרים".
 
בסיום מכתבו ממליץ צוק לחברי הלשכה לשקול את צעדיהם בזהירות המרבית בכל הקשור לאוניות קונבנציונליות וצובר אשר אמורות להגיע לאשדוד.
 
כאמור, למערכת port2port נודע כי מועצת המובילים והמסיעים איימה להשבית הבוקר את פעילות המובילים היבשתיים בנמל אשדוד, אך החליטה לדחות את השביתה, וזאת בשל פנייתו של מנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס. לדברי המובילים, סגיס הודיע כי הוא מתחייב לטפל בשיבושים הנערכים בנמל, ובגלל שמדובר בערב חג הוא מבקש לדחות את השביתה עד שהדבר יוסדר על ידו.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, הודיע כי הוא נענה לבקשת סגיס והשביתה תידחה מתוך מגמה כי סדרי העבודה בנמל יחזרו לתקנם ותחדל הפגיעה בחברות ההובלה.
 
עוד נאמר בהחלטה כי חברות ההובלה יחייבו את התעשיינים ואת חברות הספנות על כל שעת המתנה בנמל, ומעתה ואילך ישלמו מזמיני ההובלה את מחיר ההמתנות לפי ההערכה, שעת המתנה בנמל תייקר את ההובלה בין 200 ל-300 שקל לשעת המתנה.
 
את מחיר ההתנהגות של עובדי הנמלים ישלם בסופו של דבר ציבור הצרכנים, אמר בן הרוש
 
בעקבות פניית Port2port דובר ההסתדרות מסר בתגובה כי "הנהלת נמל אשדוד נוקטת בשורה של הפרות של ההסכמים הקיבוציים. 
 
"יו"ר ארגון עובדי התחבורה, אבי אדרי, התריע על כך בפני ההנהלה והודיע כי אם יימשכו ההפרות לא תשמור ההסתדרות על שקט תעשייתי"
 
"בימים אלה מתקיימת הידברות בין הצדדים ואנו מקווים שנצליח להגיע לעמק השווה".