מנכ"ל משרד הממשלה הורה לסייע למשרד התחבורה בפתרון המשבר בנמלים

שר התחבורה מופז מינה צוות היגוי מיוחד בראשות מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן. צוות ההיגוי יגיש את מסקנותיו בתוך חודשיים. ביום רביעי הקרוב ייפגש מופז עם הנהלות הנמלים


00:00 ,07.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה מופז מינה צוות היגוי מיוחד בראשות מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן. צוות ההיגוי יגיש את מסקנותיו בתוך חודשיים. ביום רביעי הקרוב ייפגש מופז עם הנהלות הנמלים
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז מינה אתמול (ראשון) צוות היגוי מיוחד בראשות מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן לפתרון המשבר בנמלים.
 
הצוות התבקש לבחון את המערך התפעולי והלוגיסטי בכל נמל והחסמים הנלווים לתפעולם ולגבש המלצות ופתרונות שייתנו מענה הולם לצורכי המשתמשים בשירותי הנמלים. הצוות נדרש להגיש המלצות ביניים בתוך חודשיים.
 
בוועדה חברים יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל גבי בן הרוש, סגן מנהל רשות החברות הממשלתיות שמעון בן חמו, סגן הממונה על התקציבים באוצר עמית לנג, נשיא לשכת הספנות ראובן צוק, מנהל רשות הספנות והנמלים אריה רונה, מנכ"ל התאחדות התעשיינים יהודה שגב ויו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית גד שפר. כמו כן יושב בוועדה נציג קבוע מטעם משרד ראש הממשלה.
 
מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן קיים כבר אתמול ישיבה ראשונה של צוות ההיגוי. בישיבה, שהיתה טכנית בעיקרה ועסקה בשיטות העבודה של צוות ההיגוי, הוגדרה מטרת צוות ההיגוי והיא לבדוק את כל ההתנהגות של השרשרת הלוגיסטית החל מהאוניה ועד לדלת הלקוח.
 
כזכור, השר מופז ומנכ"ל משרדו נפגשו בסוף השבוע שעבר עם נציגי הנהלות הנמלים, איגוד המשתמשים בהובלה ימית, לשכת הספנות, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר בעקבות המצב הקשה אליו נקלעו התעשיינים והמשתמשים בהובלה ימית ובסופו של המפגש החליט מופז על הקצת צוות ההיגוי.
 
שר התחבורה העלה אתמול בישיבת הממשלה את סוגיית תפקוד הנמלים בחודשים האחרונים והודיע לראש הממשלה אהוד אולמרט על החלטתו להקים צוות היגוי לפתרון המשבר בנמלים. ראש הממשלה ציין כי הוא מברך על הקמת צוות ההיגוי. 
 
שר התחבורה ציין כי יותר מ-98% מהיצוא והיבוא של מדינת ישראל עובר דרך נמלי הים. "לא ייתכן כי בשל בעיות ניהול וכוח אדם ייגרמו הפסדים של מיליוני שקלים למשק הישראלי", הוסיף מופז.
 
יש לציין כי ראש הממשלה הינחה את מנכ"ל משרדו רענן דינור להוות לנציגי כל המשרדים הרלוונטיים לסייע לשר התחבורה ולמנכ"ל משרדו בפתרון המשבר בנמלים.
 
בנוסף, השר מופז יכנס ביום רביעי הקרוב את הנהלות הנמלים ודירקטוריונים שלהם במטרה לתת פתרון מיידי למצב החמור שנוצר בנמלים, זאת במקביל לעבודת צוות ההיגוי המיוחד.