מנדי זלצמן: בטקס בשנה הבאה יהיו בחיפה TOS ומנופים חדשים

מנכ"ל חברת הנמל התייחס בטקס לרגל ראש השנה החדשה לתחרות הגוברת מול נמל אשדוד ואמר: נמשיך להציב להם יעדים אותם הם ינסו לשבור. שי באב"ד: לחברת צים יש גב חזק, נמל חיפה תמיד יהיה נמל הבית של צים


00:00 ,16.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל חברת הנמל התייחס בטקס לרגל ראש השנה החדשה לתחרות הגוברת מול נמל אשדוד ואמר: נמשיך להציב להם יעדים אותם הם ינסו לשבור. שי באב"ד: לחברת צים יש גב חזק, נמל חיפה תמיד יהיה נמל הבית של צים
 
חברת נמל חיפה חגגה אתמול עם עשרות לקוחות, עובדים ואורחים את השנה החדשה הבאה עלינו לטובה ואף נפרדה באותה הזדמנות מחיים לנציצקי, סמנכ"ל תפעול ומסופים של חברת הנמל אשר פורש בימים אלה לגמלאות לאחר 42 שנות עבודה בנמל חיפה.
 
שי באב"ד, מנהל אזור ישראל והמזרח הקרוב בצים, נשא דברים במהלך הטקס והתייחס למצבה הכלכלי הקשה של חברת צים. באב"ד ציין כי לצים יש גב חזק, הלא הוא החברה לישראל, והביע את בטחונו בתוכנית ההבראה של החברה אשר אמורה להיות מאושרת על ידי אסיפת בעלי המניות הכללית באמצע חודש אוקטובר. באב"ד ציין כי חברות ספנות נוספות בעולם מקבלות תמיכה כספית מגורמים חיצוניים והזכיר לשם דוגמה את חברת האפאג לויד אשר קיבלה לאחרונה תמיכה כספית ממשלת גרמניה.
 
באב"ד אף התייחס למערכת היחסים רבת השנים בין חברת צים לנמל חיפה ולתחרות בין חיפה ואשדוד על צים כלקוחה, וציין כי צים תמיד היתה ותמיד תישאר הלקוחה הגדולה ביותר של חברת נמל חיפה שכן "מבחינת צים נמל הבית היה ויהיה נמל חיפה".
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, התייחס בדבריו למשבר הכלכלי העמוק שפקד את כלכלת העולם  וציין כי לזעזוע שבא בעקבות המשבר יש השפעה על חברות הספנות, הנמלים, המשלחים, הסוכנים ועל כולם למעשה.
 
שפר קרא לממשלת ישראל שלא לדחות את ההחלטה על פיתוח הנמלים וקרא ליישם כבר עכשיו החלטות שכבר התקבלו שכן בניית תשתיות נוספות תהווה מנוף של צמיחה למשק ותוביל את נמל חיפה לתחרות מול נמלי האזור.
 
שפר התייחס לעזיבתו של לנציצקי את נמל חיפה ואמר "צר לנו על עזיבתך. היית נכס אמיתי ללקוחות".
 
גם ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות הישראלית, נשא דברים במהלך הטקס והתייחס לפרישתו של חיים לנציצקי. צוק ציין כי במהלך השנים הארוכות שהוא עובד מול נמל חיפה "הייתה כתובת אחת בנמל – חיים. ההערכות של חיים תמיד היו מדויקות. היה טוב מאוד לעבוד איתך".
 
צוק התייחס למשבר העולמי ואמר כי לדעתו לספנות ייקח תקופה של שנה עד שנתיים להתאושש מהמשבר. הוא אף התייחס למצבה של חברת צים ואמר כי לדעתו לצים יש את היכולות הכספיות והמקצועיות להתגבר על המשבר. "לכולם יש אינטרס שצים תתגבר על המשבר שכן החברה חשובה מאוד לכלכלה הישראלית".
 
גם נשיא לשכת הספנות התייחס להשקעה בנמלים בישראל ואמר כי לפי דעתו שנת משבר כלכלי צריכה להיות שנה של השקעה בתשתיות. צוק הזכיר כי בשנת 2007 התקבלה החלטה לפיה בשנת 2015 יהיה בישראל נמל חדש, אבל, לדבריו, החלטה זאת לא תבוצע גם בשנת 2020. צוק ציין כי ההחלטה הנכונה להיום היא להתחיל ולבנות את שובר הגלים בנמל חיפה.
 
גבי בן הרוש, יו"ר בעלי מפעלי תובלה, קרא בדבריו לפיתוח נמל חיפה שכן, לדבריו, למדינת ישראל יש את האינטרס כי נמל חיפה יפעל באופן המיטבי. בן הרוש הזכיר את איומי ועד העובדים בחיפה לשבש את העבודה בנמל אחרי החגים.
 
בן הרוש הציע לנציגי ראשי הערים אשר נכחו בטקס להתאחד מבחינה פוליטית וללוות כפורום עבודה את ועדי העובדים במשא ומתן מול משרדי הממשלה על מנת לדאוג כי הבטחות הממשלה אכן יבוצעו. "הולך להיות משבר מול הממשלה",
 
בן הרוש התייחס לפרישתו של חיים לנציצקי וציין כי לנציצקי תמיד היה זמין בכל שעות היממה לפתור משברים וכי מדובר באדם נעים הליכות אשר היה עונג רב לעבוד מולו. "אני לא זוכר פעם אחת שרבתי איתך", אמר בן הרוש, "וזה מאוד מוזר לי..".
 
מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, התייחס למצבה של חברת צים ואיחל לה כי היא תצא ממצבה במהרה. הוא אף התייחס לתחרות הגוברת מול חברת נמל אשדוד והבטיח כי חברת נמל חיפה תמשיך להציב יעדים גבוהים יותר עבור חברת נמל אשדוד ואיחל לה להמשיך ולהתפתח. יחד עם זאת הזכיר זלצמן כי חברת נמל חיפה פועלת כיום עם מנופים בני 25 שנה מול נמל חדש שהוקם לפני כעשור בלבד ומצויד בציוד חדיש יותר.
 
זלצמן התייחס לדרישות החוזרות ונשנות לפעילות מערכת ה-tos והבטיח לנוכחים כי בטקס לקראת ראש השנה החדשה הבאה יעמדו בנמל חיפה שלושה מנופי STS חדשים ופועלים וכמו כן תפעל מערכת ה-TOS, לפחות בתקופת הרצה. "בנינו בחיפה צוות של וינרים", אמר זלצמן.
 
מנכ"ל חברת נמל חיפה התייחס למאבק המתוקשר על הרציף המערבי של חברת נמל חיפה והבטיח כי פעילות מסודרת ובניית אלטרנטיבות מעשיות לחברת הנמל יביאו לפינוי מסודר של הרציף. עוד הוסיף זלצמן כי היעדר תוכניות סטטוטוריות מעכבות את תחילת הפעילות של בניית שובר הגלים בנמל חיפה כמו גם את המשך בניית כרמל ב', דבר אשר פוגע למעשה בהמשך פיתוחו של נמל חיפה.