לחץ על האוצר להגיע להסכם עם עובדי הנמלים

התאחדות התעשיינים, לשכת הספנות ואיגוד המשתמשים בהובלה ימית דורשים מהאוצר לגלות גמישות כלפי העובדים בכדי למנוע השבתת המשק. גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים: "התעשייה לא תסבול אפילו שביתה של יום אחד"


00:00 ,03.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים, לשכת הספנות ואיגוד המשתמשים בהובלה ימית דורשים מהאוצר לגלות גמישות כלפי העובדים בכדי למנוע השבתת המשק; גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים:  התעשייה לא תסבול אפילו שביתה של יום אחד; האוצר: לא תהיה כל דחייה ברופרמה בנמלים. ניתן לסיים המו"מ תוך זמן קצר
 
בפגישה שהתקיימה הבוקר בין גד שפר יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ודב מרום מנכ"ל האיגוד, לבין ראשי ועדי עובדי הנמלים הודה מר שפר לעובדי הנמלים על האחריות שהם מגלים כלפי המשק, בכך שהקפיאו את איום השביתה, בכדי לאפשר הגעה להסכם עד לתחילת שבוע הבא. פרץ מצידו, בירך את גד שפר על כניסתו לתפקיד החדש של יו"ר אגוד המשתמשים בהובלה ימית.
 
גד שפר אמר בפגישה עם דודו פרץ: "אגוד המשתמשים בהובלה ימית אינו תומך באף אחד מהצדדים. אנחנו יודעים שאסור, בשום פנים ואופן שתפרוץ שביתה אפילו לא של חמש דקות, ואנחנו מוכנים לעשות הכל על מנת שכך יקרה".
 
שפר ומרום שמעו מדודו פרץ על כך שחלה התקדמנות רבה במו"מ בין הצדדים ביומיים האחרונים ואולם, להערכתו של דודו פרץ, יש עדיין מספר נושאים שטרם הגיעו אליהן לסיכומים ויתכן מאוד שהמועד עד ה-17 בפברואר לא יספיק על מנת לסכם את ההסכם כולו בין הצדדים.
 
לאחר הפגישה אמר שפר כי יפעל יחד עם התאחדות התעשיינים ולשכת הספנות בחזית משותפת שתדרוש משר האוצר לגלות גמישות במשא ומתן בכדי להגיע להסכמה מהירה שתמנע את השבתת המשק. שפר הוסיף כי על האוצר לעשות הכל על מנת להגיע להסכמה עם העובדים, במיוחד לאור העבודה שחלה התקדמות במשא ומתן, וכבר הושגו הבנות בנושאים השנויים במחלוקת.
 
מיד עם סיום הפגישה שלח שפר מכתבים דחופים לשרי האוצר והתחבורה וביקש מהם להעלות בישיבת הממשלה הקרובה הצעה לפיה במידה והמו"מ בין נציגי האוצר, ההסתדרות וראשי הוועדים בנמלים לא יסתיים לשביעות רצון כל הצדדים – יש לפעול לכך שחוק הנמלים החדש לא ייכנס לתוקפו ב-17 בפברואר כמתוכנן, אלא לדחות את כניסת החוק לתוקפו עד למועד שבו יגיעו הצדדים להסכם.
 
"התרשמתי מאוד שעובדי הנמלים כלל אינם ששים להשבית את העבודה בנמלים, ואם המו"מ מתקדם – יש ללכת לקראת העובדים ולא ליישם את החוק החדש בכח. דחיה של מספר ימים ביישום החוק – לא תשנה דבר, העיקר שלא תפרוץ עוד שביתה בנמלים. היבואנים והיצואנים אינם מסוגלים יותר לשאת בנטל של עוד שביתה", התריע גד שפר במכתבים לשרים.
 
כזכור, אמש הודיעו עובדי הנמלים כי הם מקפיאים את השביתה, בכדי לאפשר לאוצר להגיע עמם להסכם במהלך סוף השבוע, אך הדגישו כי ביום א' הם יקיימו הערכת מצב מחודשת.
 
 
האוצר: לא תהיה כל דחייה ברפורמה בנמלים; ניתן לסיים המו"מ תוך זמן קצר
 
מדוברות האוצר נמסר בתגובה כי לא תהיה כל דחייה ברפורמה בנמלים ואין כל צורך בארכה, החוק ייושם ב-17 לפברואר והחל מה-18 כל העובדים יעבדו תחת חברות הנמל. עוד נמסר כי נציגי הממשלה נמצאים מזה למעלה משנה במשא ומתן עם נציגי ההסתדרות והועדים, כאשר בחודשיים האחרונים מתנהל משא ומתן אינטנסיבי, יומיומי בין הצדדים בו הובטחו זכויות העובדים וסוכמו רוב הנושאים. באוצר ציינו כי המו"מ נמצא לקראת סיומו ואת הנקודות השנויות במחלוקות ניתן לסיים תוך זמן קצר.