יו"ר מועצת המובילים : טענות חמורות על תפקוד נמל אשדוד

במכתב שנשלח אל מנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם, שוטח מר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, טענות רבות על תפעול הנמל, בהתייחסו לארועים חמורים שארעו, כהגדרתו, ביום חמישי בשבוע שעבר. מר יגאל בן זיקרי בתגובה : " ביום שלישי ורביעי בשבוע שעבר התחוללה סערה. עקב כך נ


00:00 ,30.03.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
במכתב שנשלח אל מנהל נמל אשדוד, מר שאול רותם, שוטח מר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, טענות רבות על תפעול הנמל, בהתייחסו לארועים חמורים שארעו, כהגדרתו, ביום חמישי בשבוע שעבר. מר יגאל בן זיקרי בתגובה : " ביום שלישי ורביעי בשבוע שעבר התחוללה סערה. עקב כך נאלצו רשויות הנמל להוציא חלק מהאניות העוגנות בנמל לים הפתוח. לא הייתה שום שביתה בנמל".

מר בן הרוש מציין במכתבו : "הריני להזהירך, כי נמל אשדוד יימחק ממסלול ההובלות של ארגוני המובילים, אף משאית לא תפקוד את הנמל לנוכח ההתנהגות הבריונית של עובדי נמל זה. בבוקר יום חמישי, ה- 27/3/03, שוב שבת הנמל - אוניות לא הופנו לרציפים, מאות משאיות שהגיעו לנמל אשדוד, הגיעו לריק. נגרם הפסד של מאות אלפי שקלים לבעלי המשאיות, שאיבדו יום עבודה על כל המשתמע מכך".

מר בן הרוש סיים מכתבו וציין : "נמל אשדוד הוא נמל מועד לפורענות. ללא הודעה מוקדמת ולעיתים תכופות, חוזרת תופעה זו של שיבוש העבודה בנמל על ידי העובדים. אנו שומרים לעצמנו את הזכות לתבוע את הנמל על הנזקים החמורים שנגרמו למובילים".

המכתב נשלח עם העתקים לכבוד שר התחבורה, מר אביגדור ליברמן, לח"כ עמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות החדשה וגורמים רבים אחרים בענף ההובלה.

יגאל בן זיקרי, דובר נמל אשדוד אומר בתגובה : "ביום שלישי ורביעי בשבוע שעבר התחוללה סערה. עקב כך נאלצו רשויות הנמל להוציא חלק מהאניות העוגנות בנמל לים הפתוח. באופן טבעי תפקוד הנמל היה חלקי. ברגע שהסערה שכחה הוכנסו האניות לתוך המעגן על פי התור התפעולי, שבו יש קדימות לאניות מכולה, ולאותן האניות שכבר היו בתוך המעגן והוצאו ממנו בשל הסערה. קצב העבודה, מרגע סיום הסערה, היה מרשים.

רצה הגורל ועל פי התור התפעולי לא נכנסו מספר גדול של אניות מטען כללי וכתוצאה מכך חלק מהמשאיות היו צריכות להמתין. על זה יצא קצפו של גבי בן הרוש. לצערי להנהלת נמל אשדוד ולעובדיו אין שליטה על מזג האוויר ובוודאי לא על חוקי ותקנות מדינת ישראל.

ההשתלחות של מר גבי בן הרוש נראית לא עניינית ואין לנו אלא להצטער על כך. העובדות שצויינו במכתבו אינן נכונות. לא הייתה כל השבתה בנמל אשדוד".