הממשלה תדון במשבר בנמלים ביום ראשון

שר התחבורה לקח אחריות, הכיר בעומק המשבר בנמלים ובצורך בפיתרון; בדיון חירום עם המשתמשים בתובלה ימית, קבע מופז לוח זמנים מידי כדי להקל על המצוקה; הנושא יועלה ע"י שר התחבורה בישיבת הממשלה ביום א'


00:00 ,04.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה לקח אחריות, הכיר בעומק המשבר בנמלים ובצורך בפיתרון; בדיון חירום עם המשתמשים בתובלה ימית, קבע מופז לוח זמנים מידי כדי להקל על המצוקה; הנושא יועלה ע"י שר התחבורה בישיבת הממשלה ביום א'.
 
שר התחבורה, שאול מופז, לקח אחריות, הכיר בעומק המשבר בנמלים ובצורך בפיתרון. כך מדווחים המשתמשים בתובלה ימית.
 
בדיון חירום שכינס מופז ביום שישי עם כל הגורמים העוסקים בנושא הספנות והמשתמשים בתובלה ימית, הבין והפנים שר התחבורה את גודל המצוקה בנמלים והבעייה השוררת בהם, תוך שהוא קובע לוח זמנים מיידי על מנת להקל במצוקה.
 
השר מופז הודיע על הקמת ועדה למעקב שבועי ולמתן פיתרון מידיי למשבר בנמלים, בראשות מנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן. הועדה תתחיל לעבוד כבר ביום ראשון הקרוב כאשר נציגי המשתמשים יהיו חברים בוועדה שתכלול גם, על פי קביעת השר, גם את נציגי האוצר, רשות החברות הממשלתיות, נציגי חברת נמלי ישראל ועוד.
 
שר התחבורה הבטיח בישיבה כי ביום רביעי הקרוב, 9 במאי, הוא ייכנס את הנהלות הנמלים והדירקטוריונים שלהם, כדי לתת פיתרון מיידי למצב החמור בנמלים, בתחום המחסור בעובדים והאינטגרציה, וביכולת לפתוח את צווארי הבקבוק בנמלי חיפה ואשדוד.
 
השר מופז הבטיח בישיבה כי יעלה את נושא המשבר בנמלים כבר בישיבת הממשלה הקרובה ביום א', על מנת לסייע לו לקבל החלטה ולזכות לשיתוף פעולה של כל הגורמים בממשלה הנוגעים להפעלת הנמלים.
 
בדיון אמר שרגא ברוש נשיא התאחדות התעשיינים כי כלכלת ישראל היא בת ערובה לנמלים וכי אנו הלקוחות, דורשים מהנהלות הנמלים לפתור את הבעייה. עוד אמר ברוש כי הפתרון הנכון הוא קליטה מיידית של מאה עובדים בנמל אשדוד.
 
דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, אמר כי הוא מדבר בשם 6,000 יצואנים. הוא קרא לשר התחבורה לפטר את יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, הגב' איריס שטרק, הנושאת לדבריו אחריות למשבר.
 
בדיון נכחו בין השאר, אוריאל לין- נשיא איגוד לשכות המסחר, ראובן צוק- נשיא לשכת הספנות, גד שפר- יו"ר איגוד המשתמשים, גבי בן הרוש- יו"ר אירגון המובילים, יואל פלדשו- מנכ"ל נשר, יחיאל טייטלבאום- מנכ"ל אקסטרא פלסטיק, יחזקאל בראון- מנכ"ל סופראיור, דני גולשטיין- מנכ"ל תדיראן מוצרי צריכה, משה כהן- מנכ"ל יהודה רשתות פלדה, עמוס עוזני- מנכ"ל נמל חיפה, נציגי נמל אשדוד ואחרים.