הוקמה ועדת נמלים ותובלה באיגוד לשכות המסחר

מטרת הוועדה להקל ולשפר את תנאי העבודה של חברי האיגוד מול נמלי ישראל והמובילים היבשתיים. בראשות הוועדה עומד עמיעד ליפשיץ. שני חברי הוועדה הנוספים הם שלמה שרון ואבי כץ


00:00 ,04.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת הוועדה להקל ולשפר את תנאי העבודה של חברי האיגוד מול נמלי ישראל והמובילים היבשתיים. בראשות הוועדה עומד עמיעד ליפשיץ. שני חברי הוועדה הנוספים הם שלמה שרון ואבי כץ
 
נשיאות לשכות המסחר הקימה לאחרונה ועדת נמלים ותובלה, שמטרתה להקל ולשפר את תנאי העבודה של המשתמשים, חברי האיגוד, מול נמלי ישראל והמובילים היבשתיים. הוועדה תעקוב אחר בעיות שוטפות ותפעל לפתירתן. הוועדה תקיים קשר הדוק עם ארגון סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ועם מועצת המובילים.
 
בראשות הוועדה עומד עמיעד ליפשיץ מנכ"ל קבוצת לינוע - המניע וחבר נשיאות לשכות המסחר. שני חברי הוועדה הנוספים הם שלמה שרון, סגן יו"ר יו.טי.אי ישראל ויו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ואבי כץ, מנכ"ל קבוצת כפר השעשועים וחבר נשיאות לשכות המסחר. אייל פרובלר, מנהל תחום התחבורה והשילוח הבינ"ל באיגוד, ירכז את פעילות הוועדה.
 
בישיבה הראשונה שהתקיימה אתמול (3.2.08) סקר יו"ר הועדה את המצב בנמלים, וציין כי בשבועות האחרונים ניכר שיפור בעבודת הנמלים ועמו תפוקה גבוהה יותר הנובעת בעקר מהגדלת כוח האדם והציוד בשני הנמלים:
 
כך, בנמל חיפה, כחלק מיישום המלצות וועדת בנטולילה החל אתמול פיילוט בן ארבעה חודשים של הכנסת מכולות יצוא לנמל בשעות הלילה במטרה להסיט תנועה מהיום ללילה. כמו כן, מערכת  TOSלייעול התהליכים בנמל, תחזור ותופעל בנמל לקראת סוף חודש אפריל.
 
בנמל אשדוד, דורשת הוועדה להאריך את שעות הפעילות של המסופים בעורף הנמל. נציג הוועדה בוועדת ההיגוי לתפעול הנמלים של משרד התחבורה, דרש בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, כי המסופים העורפיים יפעלו לפחות עד השעה 20:00 בערב. סיטרמן מסר כי יטפל בנושא אישית ישירות מול בעלי ומנהלי המסופים.
 
בנוסף, הוועדה מנסה להגיע לסיכום עם חברות הספנות, לפיו בזמן קבלת תעודת שער למכולות יבוא מנמל אשדוד, יירשם על גבי התעודה היעד הסופי אליו תוחזר המכולה לאחר ריקונה. צים החלה לאחרונה לעבוד בהתאם לנוהל זה ובכוונת הוועדה לקיים מגעים ליישום כולל של הנושא עם יתר חברות הספנות.