בן הרוש ושפר קוראים להתערבותו המיידית של שר התחבורה מופז בסכסוכים בנמלי ישראל

השניים קוראים, כ"א בנפרד, להתערבותו של מופז ומוחים על המצב המתדרדר בנמל אשדוד: שפר: "כלו כל הקיצין", בן הרוש: אנו עומדים בפני מבוי סתום. מלשכת מופז נמסר כי השר "פועל להסדיר את הפעילות בנמלים וליישב את ההדורים"


00:00 ,18.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

השניים קוראים, כ"א בנפרד, להתערבותו של מופז ומוחים על המצב המתדרדר בנמל אשדוד: שפר: "כלו כל הקיצין", בן הרוש: אנו עומדים בפני מבוי סתום. מלשכת מופז נמסר כי השר "פועל להסדיר את הפעילות בנמלים וליישב את ההדורים"
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמובילים בישראל, שלח אתמול מכתב לשר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז שעניינו הוא שיבושי העבודה בנמל אשדוד. "אנו עומדים", כותב בן הרוש, "בפני מצב שנמל אשדוד, שהוא כיום נמל האם של מדינת ישראל, יחדל לפעול".
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים מציין במכתבו כי חברות ההובלה הן הקורבן הראשון של כל זעזוע או אי שקט בנמלים, וכי אלפי משאיות עושות את דרכן לשווא אל רציפי הנמל תוך אובדן הכנסה של אלפי ימי עבודה.
 
בן הרוש פונה אל מופז וקורא לו "לפעול בדחיפות להסרת האיום על תפעולו התקין והשוטף של הנמל". בן הרוש מציין כי למשרד התחבורה "מעמד בכורה בנמלי ישראל – קולך חייב להישמע".
 
בן הרוש מזכיר במכתבו למופז את מאמצי התיווך שהוא עצמו עשה בין הנהלת אשדוד וועדי העובדים בנמל אשדוד, ואף בנמל אילת על מנת לגשר בין הצדדים, אך טוען כי הוא משוכנע כי לשר מופז יכולת "לעצור את הסחף בנמלים ולהביא את הצדדים לשולחן הדיונים לפני שהסכסוך יגיע למבוי סתום". יו"ר מועצת המובילים מביע בנוסף את חששו כי "שלושת הנמלים הולכים לקראת עיצומים ושיבושים בעבודה" .
 
"מועצת המובילים והמסיעים תיתן ידה לכל פעולה שתביא לרגיעה בנמלים, מאידך לא נשלים עם פגיעה בחברות ההובלה שהנמלים הם מקור פרנסתם".
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, מצטרף לקריאות למעורבותו של שר התחבורה שאול מופז בעיצומים בנמלי ישראל.
 
במכתבו של שפר אל שר התחבורה, אשר העתקים ממנו נשלחו אל אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ואל שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, כותב שפר כי כבר שבועות רבים נמשך המצב, שבו חדשות לבקרים יש עיצומים ושיבושים שונים של פעילות הנמלים ובעיקר נמל אשדוד. " מצב חמור זה, שבו אין הכרזה רשמית על שביתה, אך מתקיימים שיבושים חמורים של העבודה הסדירה, אינו יכול להימשך עוד", כותב שפר.
 
שפר כותב לשר התחבורה כי "כמשתמשים בשירותי הנמלים אנו חשים כי כלו כל הקיצין".
 
לאור ההתרחשויות האחרונות בנמל אילת ובנמל חיפה, כותב שפר כי "גלישת הסכסוך המרכזי בנמל אשדוד גם לנמלים האחרים, למרות עצמאות כל אחד מהם לאחר הרפורמה, אינה יכולה שלא לעורר חשש, שמדובר בהתארגנות של ועדי העובדים בתמיכת ההסתדרות ושיו"ר ההסתדרות מפיק תועלת מקיומם של סכסוכים אלה, לקראת הבחירות המתקרבות למוסדות ההסתדרות". האם המדינה הפכה לכלי משחק בידי ועדי העובדים?", שואל שפר.
 
שפר מציין במכתבו כי "בעלי המטענים ביצוא וביבוא הגיעו לעברי פי פחת" ומסיים את מכתבו בפנייה ישירה אל שר התחבורה האחראי על התחום ומבקש ממנו את התערבותו המיידית.
 
מלשכתו של השר מופז נמסר כי "השר מופז מודע לסכסוך העבודה שהוכרז והוא פועל על מנת להסדיר את הפעילות השוטפת בנמלים. השר הנחה את מנכ"ל משרדו לקיים בשבוע הבא פגישה עם נציגי ההסתדרות על מנת למצוא פתרון לסכסוך וליישב את ההדורים".